پایان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با تشدید اختلافات

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با تشدید اختلافات از جمله در مورد روابط با ایران به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با تشدید اختلافات از جمله درمورد روابط با ایران به پایان رسید.

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با ناکامی در رسیدن به اهداف خود و تشدید اختلافات به پایان رسید. در همین حال پخش مستقیم این نشست پس از سخنان نماینده عمان قطع شد و در نتیجه سخنان نمایندگان امارات، بحرین و قطر شنیده نشد. علاوه بر آن از موضوعات مهم از جمله بحران قطر در این نشست سخنی به میان نیامد.

همزمان دولت سعودی از مذاکرات درباره تشکیل پیمان نظامی عربی- آمریکایی بر ضد ایران خبر داد.

مالک السامرائی گزارشگر العالم گفت: نماینده عمان در نشست سران شورای همکاری همانند امیر کویت از روابط حسنه با ایران سخن گفت که ناگاه پخش مستقیم نشست قطع شد. این در حالی است که در این نشست هیچ سخنی از بحران بین کشور‌های محاصره کننده و قطر به میان نیامد. همزمان بین منامه و دوحه بر سر حضور نیافتن امیر قطر در نشست مناقشه روی داد. خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین گفت امیر قطر باید مطالبات ما را بپذیرد و در نشست شورای همکاری حضور یابد. با این حال احمد الرماحی، رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد این کشور نیازی به نصیحت‌های دولت‌های وابسته ندارد.

در همین حال کشور‌های شرکت کننده بر سر روابط با ایران دچار اختلاف شدند. در این میان برخی از آن‌ها همانند دولت سعودی به سیاست‌های خصمانه خود بر ضد ایران ادامه داد و از تشکیل پیمان نظامی عربی آمریکایی برای مقابله با ایران خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، عربستان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار