لیگ قهرمانان اروپا؛

خواهش اینتر از بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/ نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه نخست آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدارهای چهار گروه نخست به طور همزمان از ساعت 23 و 30 دقیقه آغاز می شود.

خواهش اینتر به بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود

گروه A

موناکو - دورتموند

زنبورهای وستفالن که این روزها در اوج آمادگی به سر می برند و صعودشان به مرحله بعد قطعی شده امشب در ورزشگاه لویی دوم به مصاف شاگردان آنری می روند که برعکس آنها اصلا وضعیت جالبی ندارند. موناکوی میزبان از پنج بازی قبلی خود فقط یک امتیاز گرفته و شانس سوم شدن و صعود به لیگ اروپا هم ندارند. شاهزاده ها که در جدول 20 تیمی لوشامپیونه نوزدهم هستند، این هفته پس از مدتها موفق به کسب پیروزی شدند و آمیان را شکست دادند تا آنری دومین پیروزی خود را روی نیمکت مربیگری جشن بگیرد. آنری و تیمش در بازی امشب مقابل دورتموند فقط برای برگرداندن اعتبار و آبروی از دست رفته می جنگند و نتیجه بازی تاثیری برای آنها ندارد.

در طرف مقابل دورتموند که با 10 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد گروه نخست لیگ قهرمانان قرار دارد، برای صدرنشینی باید موناکو را شکست دهد و امیداور باشد کلوب بروژ بتواند در خانه تیم اتلتیکو مادرید را متوقف کند.

دیدار رفت دو تیم در آلمان با پیروزی سه بر صفر شاگردان لوسین فاوره به پایان رسید.

این دومین بار طی سه فصل اخیر است که دورتموند و موناکو در لیگ قهرمانان به هم برخورد می‌کنند. 2 تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2 سال پیش به مصاف هم رفتند که موناکو با درخشش امباپه نوجوان در مجموع 6 بر سه دورتموند را شکست داد. البته این بار دورتموند در باز رفت انتقام سختی از موناکو گرفت. البته تیم فرانسوی نیز از زمین تا آسمان با آن تیم خطرناک دو سال قبل تفاوت دارد.

کلوب بروژ - اتلتیکو مادرید

دیگر مسابقه این گروه را تیم های کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید برگزار می کنند. کلوب بروژ در این گروه رتبه سومی اش قطعی شده و برد و باخت تفاوتی در وضعیتش نمی کند. یاران کاوه رضایی باید در ادامه فصل، به مسابقات لیگ اروپا بروند و کارشان را در آنجا دنبال کنند. مهاجم ایرانی تیم کلوب بروژ این روزها جایگاه خود را در ترکیب اصلی این تیم از دست داده و احتمالا امشب نیز نیمکت نشین است.

شاگردان دیگو سیمئونه اما این روزها شرایط خوبی دارند و امشب می توانند با یک پیروزی در بلژیک صدرنشینی خود را قطعی کنند. اتلتیکو در لالیگا نیز در رتبه سوم قرار دارد و مدعی قهرمانی است.  سیمئونه برای این مسابقه به جز مصدومان فراوان از جمله دیگو کاستا، فیلیپه لوئیز و لوکاس هرناندز، یک بازیکن محروم نیز به نام استفان ساویج دارند.

خواهش اینتر به بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود

گروه B

بارسلونا - تاتنهام

بارسلونا که صعود خود را از مرحله گروهی قطعی کرده، با 4 پیروزی و 1 تساوی، در مجموع 13 امتیاز در صدر جدول گروهش قرار گرفته است.

شاگردان والورده از شانس های اصلی قهرمانی رقابت ها هستند و با عملکرد خوبی که تا به اینجا داشته اند، نشان داده اند که می‌خواهند جام را بالای سر برند. آبی اناری پوشان در چهار بازی از پنج بازی اخیر خود با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده اند و نشان می دهد در فرم خوبی قرار دارند ، می خواهند روند شکست ناپذیری شان را ادامه دهند.

از سوی دیگر با توجه به صعود شاگردان والورده به مرحله بعدی این احتمال وجود دارد که ارنستو در بازی امشب به برخی از بازیکنان اصلی تیمش استراحت دهد تا برای بازی های پیش رو با آمادگی بیشتری حضور یابند و هم از این طریق از مصدومیت احتمالی بازیکنان کلیدی اش جلوگیری کند. همچنین در برابر تاتنهام، بارسلونا سعی خواهد کرد تا رکورد نباختن های پیاپی خودش در نیوکمپ در لیگ قهرمانان اروپا را ادامه بدهد.

آخرین باخت بارسا در نیوکمپ در لیگ قهرمانان، باخت 3-0 به بایرن در سال 2013 بود و بعد از آن بارسلونا 26 برد در نیوکمپ و 2 تساوی داشت. رافینیا، مالکوم، اومتیتی و سرخی روبرتو به دلیل مصدومیت در این دیدار غایبند. هر چند که طبق صلاحدید والورده هم سوارز و تراشتگن حضور ندارند. البته خبر خوشحال کننده برای تیم والورده بازگشت آرتور برزیلی به شرایط مسابقه است.

در آن سو تاتنهام با 7 امتیاز و به علت تفاضل گل بالاتر در بازی رودررو با اینتر در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است و این شانس را دارد تا با شکست حریف سر سخت خود در نیوکمپ گام مهمی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا بردارد. شاگردان پوچتینو با وجودی که در دیدار رفت نیز در خانه خود ، 4-2 شکست خورده اند ولی امیدوارند در خانه بارسا بتوانند نتیجه خوبی مقابل این تیم کسب کنند تا همراه این تیم به مرحله بعدی راه یابند. یاران هری کین و دله الی به خوبی مطلعند در صورتی که هر نتیجه ای غیر از برد کسب نمایند باید قید حضور در ادامه رقابت های چمپیونز لیگ را بزنند به حضور در یورو لیگ بیاندیشند و همین مسئله باعث می شود تا شاگردان پوچتینو بی مهابا به دنبال پیروزی باشند. داوینسون سانچس، اریک لاملا، کیران تریپیر، موسی دمبله ، ویکتور وانیاما و وینسنت جانسن غایبند.

در دو بازی اخیر دو تیم دو برد نصیب تیم نخست شهر کاتالونیا شده و باید دید در دیدار امشب که از اهمیت به سزایی برخوردار است پیروزی از آن چه تیمی خواهد شد.

خواهش اینتر به بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود

اینتر - آیندهوون

تیم های اینتر و آیندهوون در حالی به مصاف هم می روند که شاگردان اسپالتی بر خلاف تیم رقیب از بخت بالایی برای صعود به مرحله بعدی برخوردارند. افعی ها برای این که بتوانند به مرحله بعدی صعود کنند باید این بازی را ببرد زیرا در غیر این صورت به احتمال فروان لیگ اروپا مقصد بعدی شاگردان اسپالتی خواهد بود.

چنانچه شاگردان اسپالتی پیروز شوند و در سمت مقابل تاتنهام هم از پس بارسا بر نیاید افعی ها می توانند در خانه و در مقابل هواداران شان جشن صعود بر پا کنند.

هر چند که وضعیت این روزهای آبی های شهر میلان چندان روبراه نیست و تنها کسب یک پیروزی در پنج دیدار اخیر گواه این مسئله است که در فرم آیده آلی مقابل صدرنشین بلامنازع لیگ هلند قرار نمی گیرند. شاید تنها مصدوم احتمالی شاگردان اسپالتی برای این دیدار مهم راجا ناینگولان باشد هر چه سعی پزشکی تیم اینتر آن است که این بازیکن را به بازی امشب برسانند.

آیندهوون که با یک امتیاز قعر نشین این گروه است از هیچ شانسی برای رسیدن به لیگ اروپا هم برخوردار نیست و تنها شاگردان فن بومل به دنبال این هستند تا در بازی پایانی خود مقابل افعی ها در جوزپه مه آتزا نتیجه آبرومندانه ای را بدست بیاورند تا با پیروزی یا مساوی این فصل لیگ قهرمانان اروپا را به اتمام برسانند. در دیدار رفت این شاگردان اسپالتی بودند که با نتیجه دو بر یک در فیلیپس استادیوم به برتری رسیدند و قطعا تیم آیندهوون می خواهد این نتیجه را در خانه اینتر جبران کند.شاگردان فن بومل که در پنج بازی اخیرشان سه برد و دو شکست تجربه کرده اند می دانند در جوزپه مه آتزا، همه چیز ممکن است به نفع آنها رقم بخورد. این تیم که در صدر جدول لیگ برتر هلند قرار دارد، با روحیه بسیار عالی که از پیروزی اخیر در بازی های لیگ اردیویزه به دست آورده به مصاف اینتر می رود تا طلسم نبردن در این مسابقات را بشکند. در گروه b, عدم صعود آیندهوون به دور حذفی لیگ قهرمانان قطعی است اما تیم های تاتنهام و اینتر از بخت صعود به دور حذفی برخوردار هستند.رایان توماس به دلیل مصدومیت رباط صلیبی تنها غایب تیم مهمان را تشکیل می دهد.

در یک بازی اخیر دو تیم ،پیروزی سهم اینتری ها بوده و همین مسئله موجب می شود تا آنها با انگیزه ای دو چندان به برد بیاندیشند.

گروه C

لیورپول - ناپولی

ستاره سرخ بلگراد - پاری سن ژرمن

رقابتهای گروه سوم لیگ قهرمانان اروپا، بدون شک جذابترین رقابتهای این فصل بوده و سه تیم مدعی ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن رقابت بسیار نزدیکی برای صعود دارند. در حال حاضر ناپولی با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، پاری سن ژرمن با هشت امتیاز دوم و لیورپول با شش امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

ناپولی اگر چه صدرنشین این گروه است اما برای صعود از گروهش نباید امشب در آنفیلد به لیورپول با اختلاف بیش از یک گل ببازد. البته اگر لیورپول یک بر صفر نیز ناپولی را ببرد راهی مرحله بعد می شود اما اگر هر پیروزی دیگری به با اختلاف یک گل به دست آورد حذف خواهد شد.

بنابراین شاگردان کلوپ برای صعود به مرحله حذفی یا باید ناپولی را یک بر صفر ببرند و یا با اختلاف بیش از یک گل حریف را شکست دهند و هر نتیجه ای غیر از این باعث حذف لیورپول می شود. به این دلیل که بازی رفت در ناپل با پیروزی یک بر صفر پارتنوپی به پایان رسید و در لیگ قهرمانان بازی رودررو برای صعود محاسبه می شود و اگر لیورپول نیز یک بر صفر ببرد آن وقت کار به تفاضل گل و گل زده بیشتر می رسد که وضعیت لیورپول بهتر از ناپولی است اما اگر ناپولی بتواند حتی دو بر یک یا سه بر دو و هر باخت دیگری با اختلاف یک گل به جز یک بر صفر به دست آورد، صعود خواهد کرد.

البته تمام این احتمالات در شرایطی است که پاری سن ژرمن را بازنده بازی امشب با ستاره سرخ بلگراد ندانیم. پاریسی ها اگر چه کار راحتی در صربستان ندارند اما قطعا امشب با تمام قوا به میدان می آیند تا کاری که ناپولی و لیورپول نتوانستند در صربستان انجام دهند را انجام دهند و پیروز به خانه برگردند. پاریسی ها با پیروزی و یا مساوی در بازی امشب قطعا به مرحله بعد صعود خواهند کرد و به همین دلیل شانسی بسیار بیشتر نسبت به ناپولی و لیورپول برای صعود دارند. ستاره سرخ نیز اگر در بازی امشب پیروز شود شانس سوم شدن و سعود به لیگ اروپا را خواهد داشت.

خواهش اینتر به بارسلونا برای نباختن به تاتنهام/نبرد هیجان انگیز ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن برای صعود

گروه D

گالاتاسرای - پورتو

شالکه - لوکوموتیو مسکو

در جدول گروه چهارم همه چیز تقریبا مشخص شده است و تیم پورتو در صدر این گروه قرار می گیرد و شالکه نیز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد خواهد شد. تنها رقابت برای سوم شدن بین گالاتاسرای چهار امتیازی و لوکوموتیو سه امتیازی وجود دارد و باید دید کدام تیم به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

صعود اتلتیکو و سقوط آنری/ لوکوموتیو، شالکه و پورتو را به مرحله حذفی رساند

یاران رونالدو به رکورد تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن رسیدند

همسایه ایران میزبان دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول در پاریس تا آستانه حذف پیش رفت/تکلیف صعود تاتنهام و اینتر در ویمبلی مشخص نشد


انتهای پیام/

پیش بازی هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار