بیمه‌ها سرنوشت ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه را شفاف سازی کنند/ فرایند پرداخت مطالبات از چه زمان آغاز می‌شود؟

مدیر کانون هموفیلی ایران به سکوت سازمان‌های بیمه‌گر پس از دریافت بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی برای پرداخت بدهی‌ها واکنش نشان داد.

احمد قویدل مدیر کانون هموفیلی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:‌ بدهی‌های گسترده و کلان سازمان بیمه‌گر به داروخانه و مراکز بیمارستانی موضوعی است که فشارهای زیادی را به مردم ایران تحمیل کرده است (مانند عوارض تحریم‌های غیر انسانی دارو و غذا توسط آمریکا)؛ این آسیب بزرگ که متاسفانه در سایه سکوت مراکز درمانی، داروخانه‌ای و بیمارستانی حوزه بخش دولتی به پای عوارض تحریم نوشته می‌شود رنج و صدمه بسیاری را به بیماران به خصوص بیماران خاص که هزینه دارویی آنها بسیار بالاست، وارد کرده است.

قویدل ادامه داد: عبور شرکت‌های پخش دارویی از خط قرمز و خودداری از تحویل دارو به مراکز داروخانه‌ای و درمانی به علت بدهی کلان این مراکز، وضعیت دشواری است که سکوت درباره آن شایسته ما نیست.

سکوت سازمان‌های بیمه‌گر در رابطه با مشکلات توزیع دارو/ برداشت 500 میلیون دلاری از صندوق ذخیره ارزی


بیشتر بخوانید: ثبت نام از بیماران هموفیلی در سایت کانون هموفیلی ایران


مدیر کانون هموفیلی ایران افزود: برداشت 500 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی با هدف پرداخت این بدهی مدت‌ها پیش اطلاع‌رسانی شده است، اما مانند بسیاری از موضوعات مهم دیگر در محاق عدم شفافیت و حتی اظهار نظر مدیران سازمان‌های بیمه‌گر اصلی کشور پنهان مانده و خبری از چگونگی جاری شدن آن نیست.

وی گفت: متاسفانه مردم کشور از پایتخت گرفته تا دورترین نقاط کشور، مورد بی‌مهری شرکت‌های پخش دارویی قرار گرفتند که دیگر توان پرداخت بدهی بیشتری به واردکنندگان و تولیدکنندگان را ندارند؛ دستان واردکنندگان و تولیدکنندگان ماه‌هاست بالا رفته است و روزانه اخبار از کار افتادن زنجیره تأمین دارو را اطلاع‌رسانی می‌کنند؛ کانون هموفیلی ایران در رابطه با وضعیت موجود که به شدت ذهن بیمار را مشغول کرده است  اظهار نگرانی می‌کند؛ هر تاخیر کوتاهی در تأمین داروی این بیماران غیر قابل بازگشت خواهد بود.

سکوت سازمان‌های بیمه‌گر در رابطه با مشکلات توزیع دارو/ برداشت 500 میلیون دلاری از صندوق ذخیره ارزی

مدیر کانون هموفیلی ایران افزود: از مدیران سازمان‌های بیمه‌گر درخواست داریم که به صورت شفاف سرنوشت مبلغ مهمی که از صندوق ذخیره ارزی برداشت شده است را اطلاع‌رسانی کنند، انصاف نیست که فرایند تأمین مالی بدهی‌های سازمان بیمه‌گر به خصوص به بیماران خاص محروم شود، این تحریم‌های داخلی آن‌چنان ابعاد گسترده‌ای دارد که متاسفانه می‌تواند به علت موجودی و ذخیره کشور در حوزه دارو که لمس آن برای مردم میسر نشده است، لطمه‌های جدی وارد کند.


بیشتر بخوانید: وضعیت بیماران هموفیلی؛ از خون‌فروشی تا رسیدن به استاندارد جهانی


وی بیان کرد: کاشتن تخم بی‌اعتمادی در دل مردم در شرایطی که داروی موجود در کشور در سایه بی‌تدبیری به دست مردم نمی‌رسد می‌تواند صدمات جبران‌ ناپذیری به جنبش اجتماعی مبارزه با تحریم‌های قبل وارد کند.

قویدل افزود: ما در شرایطی به سر می‌بریم که تمام انرژی اجتماعی کشور با کمک افکار عمومی باید صرف باز کردن قفل تحریم‌های غیر انسانی در حوزه غذا و دارو شود؛ ادعای پوچ و بی‌معنی آمریکا در رابطه با تحریم نبودن غذا و دارو در چارچوب تحریم سیستم بانکی کشور که در دور دوم تحریم‌ها به بانک‌های خصوصی سرایت کرده است، مانع اساسی در رابطه با ورود غذا و دارو به کشور می‌شود.

مدیر کانون هموفیلی ایران تشریح کرد: ابراز تأسف‌های معمول اتحادیه اروپا در رابطه با شرایط کنونی نمی‌تواند مشکلات مردم ایران را در این حوزه حل کند؛ سازمان‌های مردم نهاد و جامعه مدنی ایران باید تمام تلاش خود را معطوف بسیج افکار عمومی جهان در رابطه با لغو تحریم‌های غیر انسانی و تشویق اتحادیه اروپا برای پیدا کردن راه‌حل‌های منطقه‌ای و شفاف برای این معضل کند.

سکوت سازمان‌های بیمه‌گر در رابطه با مشکلات توزیع دارو/ برداشت 500 میلیون دلاری از صندوق ذخیره ارزی


بیشتر بخوانید: فاکتور ۸ ایرانی به کمک بیماران هموفیلی می آید


وی تصریح کرد: یکی از موانع فنی بر سر راه واردکنندگان دارو که اعتبارات بانکی‌شان تحریم شده است، این است که این شرکت‌ها در بانک‌های جدید از یکی از سرمایه‌های بزرگ حوزه تجارت یعنی اعتبار برخوردار نیستند؛ اگرچه ممکن است در ظاهر کوچک به نظر برسد اما برای کارشناسان اقتصادی که گردش سرمایه در جهان را بر دو مبنای پول صنعتی (پول رایج) و پول اعتباری ارزیابی می‌کنند محروم شدن صاحبان سرمایه از اعتبار معنی دارد.

مدیر کانون هموفیلی ایران یادآوری کرد: امید داریم با رفع مشکلات داخلی دولت و مردم در سایه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی جهان از سد این تحریم غیر انسانی با کمترین هزینه عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار