غربالگری بینایی ۵۰ هزار نفر در همدان

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار نفر غربالگری بینایی انجام شود.

غربالگری بینایی ۵۰ هزار نفر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر کوکاییان، معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان با اشاره به آغاز برنامه غربالگری «چشم» برای کودکان 3 تا 6 سال گفت: غربالگری بینایی امسال در 9 پایگاه دائمی، 118 پایگاه غیردائمی و 9 پایگاه سیار در استان از آبان‌ماه به مدت دو ماه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مشغول ارائه خدمات سطح یک در غربالگری بینایی هستیم، افزود: سال گذشته 48 هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند و زمان اجرای این برنامه تا سه ماه قابل تمدید است.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان  اظهار داشت:22 کلینیک چشم با بهزیستی استان همکاری و قرارداد دارند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان حاضر در این پایگاه‌ها در صورت مشاهده موارد مشکوک، فورا کودکان را برای بهره‌مندی از خدمات سطح 2 به کلینیک‌های طرف قرارداد بهزیستی معرفی می‌کنند تا در صورت نیاز از تخفیف‌های خرید عینک و یا عمل جراحی استفاده کنند.

کوکاییان اضافه کرد: در تمام این کلینیک‌ها مددکار حضور دارد تا گزارش پزشکی را به بهزیستی ارائه دهد، بهزیستی هم براساس شرایط مالی و پزشکی فرد اقدام به تأمین بخشی از هزینه‌های جراحی می‌کند.

وی از پرداخت کمک خرید عینک تا مبلغ 150 هزار تومان از سوی بهزیستی برای به مراجعان خبر داد و  با تأکید بر اهمیت دادن خانواده‌ها به غربالگری چشم کودکانشان در سنین 3 تا 6 سالگی تصریح کرد: بهزیستی برای اطلاع‌رسانی‌ به موقع به خانواده‌ها اقدام به نصب پلاکارد در سطح شهر به‌ویژه نزدیک مهدهای کودک و مدارس، توزیع بروشور در مهدها و مدارس و ارسال پیامک تبلیغاتی و آگاه‌سازی خانواده‌ها کرده است.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی همدان با اشاره به اینکه 80 درصد جامعه هدف کودکان سه تا پنج سال هستند، یادآور شد: با توجه به شیوع تنبلی چشم و درمان آسان‌تر در این سنین خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری چشم فرزندانشان اهمیت دهند.

وی افزود: بهزیستی قصد دارد تا با انجام این برنامه‌ها 80 درصد کودکان را پوشش دهد از این‌ رو غربالگری چشم تنها محدود به دو ماه نیست و در 9 پایگاه‌ دائمی در سطح استان آماده خدمت‌رسانی هستیم.

کوکاییان در رابطه با پایگاه دائمی غربالگری چشم گفت: هر شهرستان یک پایگاه دائمی غربالگری چشم دارد که خانواده‌ها می‌توانند در طول سال به آنجا مراجعه کنند.


انتهای پیام/ج

غربالگری بینایی بیش از 50 هزار نفر در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.