پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش صیدون از برگزاری جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان در این منطقه خبر داد.

غلام پرمون، مدیر آموزش و پرورش صیدون در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی، از نقش آموزش ها در نحوه زندگی و آینده فرزندان برگزار شد.

وی افزود: فرزندان ما آنگونه زندگی می کنند که به آن ها آموزش داده می شود و این بستگی به نوع آموزش های ما و میزان آگاهی خانواده ها دارد که فرزندان ما در آینده چگونه زندگی کنند.

پرمون عنوان کرد: آموزش و پرورش متولی فرهنگ هر جامعه است و معلمان و کارشناسان ما باید با علم کافی ،رفتار مناسب و گفتار صحیح در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند و با کمک سایر نهادها و ادارات، عوامل آسیب زا و نقاط آسیب پذیر را به صورت مشخص شناسایی کرده و با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی تا حد امکان از بروز ناهنجاری جلوگیری کنیم.

مدیر آموزش و پرورش صیدون بیان داشت: امروزه استفاده صحیح نکردن از فضای مجازی و آگاهی ندادن خانواده ها در مدیریت این فضا باعث شده است که فضای مجازی به یک معضل آسیب زا در بین نوجوانان و جوانان تبدیل شود و این نا آگاهی باعث ایجاد تفکر بزهکاری و رشد ناهنجاری ها در جامعه شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به کاهش سن بلوغ ، سن ورود به آسیب های اجتماعی نیز آهش یافته و کودکان و دانش آموزان دبستانی نیز در معرض خطر این آسیب ها هستند و امروزه که مواد مخدر ، انواع روانگردان ها و انواع مواد آسیب زا به آسانی در دسترس افراد قرار می گیرد سن بزهکاری و گرفتاری در دام آسیب ها باز هم کاهش یافته است.

پرمون راه پیشگیری و مقابله با این آسیب ها را آموزش به خانواده ها و دانش آموزان دانست و گفت: با دعوت از کارشناسان و متخصصان در زمینه آموزش خانواده، شادسازی فضای جامعه و ایجاد کلاس های ورزشی و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان می توانیم تا حد امکان از بروز و رشد این آسیب ها جلوگیری کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش در پایان بیان داشت: با همکاری  همه نهادها و ارگان ها می توانیم در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی گامی محکم برداریم و جامعه ای سالم و شاداب داشته باشیم.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.