دست یابی به نوآوری و ابتکار آموزشی با برگزاری بازدیدهای آموزشی

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان برگزاری بازدیدها آموزشی را یکی از مهم ترین فاکتورهای لازم برای دست یابی به نوآوری و ابتکار آموزشی عنوان کرد.

دست یابی به نوآوری و ابتکار آموزشی با برگزاری بازدیدهای آموزشی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در جلسه سرگروه های آموزشی استانی بازدید کننده از مدارس این شهرستان گفت: بازدیدهای آموزشی یکی از مهم ترین فاکتورهای لازم به منظور دست یابی به نوآوری و ابتکار آموزشی است و می توانند معلم را از حالتی منفعل و یکنواخت خارج کنند.

وی بیان داشت: این بازدیدها باید در راستای بهره جویی و افزایش میزان انگیزش معلم انجام شوند و دست یابی به تجارب و دیدگاه های نوین آموزشی و به روز شدن اطلاعات بایستی یکی از نتایج حاصل شده باشند.

نعیمی یکی از تضمین های موفقیت آموزشی را در گرو اجرای بی نقص بازدیدها دانست و افزود: بازدید آموزشی کاری بسیار ظریف و حساس است که عاملی مثبت در افزایش کیفیت و کارایی به شمار می رود، بنابراین سنجیده عمل کردن و دوری جستن از قضاوت های سلیقه ای مانع رسیدن گزند به اهداف مطلوب آموزشی مورد انتظار می شود.

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان تصریح کرد: فراگیری مطالب تازه یکی از دلایل سودمند بودن بازدیدها است و این عقیده که بازدیدها صرفا انتقادی هستند را اندیشه ای نادرست خواند.

این مقام مسئول در پایان بهره برداری مطلوب دبیران از بازدیدها از جمله یادگیری شیوه های تدریس فعال را معیاری ارزشمند تلقی کرد و اذعان داشت: با عنایت به حضور سرگروه های آموزشی استان در این دوره از بازدیدها می بایست با شناسایی چالش های کنونی آموزشی فرصتی برای آگاهی و ارتقاء کیفیت آموزشی فراهم شود.

در جمع بندی جلسه بازدید سرگروه های آموزشی استان، بهوند، کارشناس مسئول گروه های آموزشی استان، ضمن تقدیر و تشکر از فراهم کردن بستر مناسبی برای بازدید، بازدیدها را تسهیل کننده روند دست یابی به داشتن معلمی خلاق قلمداد کرد و گفت: رویکرد موجود با وجود نگرش های متفاوت باید با تعامل و در چارچوب نظارت بالینی پیش رود که در این راه احترام به ساحت معلم و در نظر گرفتن شایستگی او نباید نادیده گرفته شود .

انتهای پیام/گ

بازدیدهای آموزشی عامل دست یابی به ابتکار آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.