مدیر یک مجموعه صنعتی در شهمیرزاد:

آزمایش موفقیت آمیز یک ترانس/ ایران از انتقال ترانس‌ها به خارج از کشور برای تست بی نیاز شد

مدیر یک مجموعه صنعتی در شهمیرزاد گفت: آزمایش موفقیت آمیز یک ترانس سه سیم پیچه، ایران از انتقال این ترانس‌ها به خارج از کشور برای تست و تایید نهایی بی نیاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیر یک مجموعه صنعتی در شهمیرزاد گفت: با آزمایش موفقیت آمیز یک ترانس سه سیم پیچه ۱۶۰ مگاولت آمپر، ۲۳۰ به ۶۳ و ۲۰ کیلو ولت با وزن ۲۴۰ تن، با حضور نماینده شرکت بین المللی کما از کشور هلند، ایران از انتقال این ترانس‌ها به خارج از کشور برای تست و تایید نهایی بی نیاز شد.

وی افزود: پیشتر ترانس‌های خاص و سفارشی صنایع بزرگ نظیر فولاد، برای کسب مجوز‌های استاندارد بین المللی با صرف هزینه‌های بسیار زیاد و زمان طولانی انتقال و تحویل به کشور‌هایی مثل هلند ارسال می‌شد.

این مدیر اضافه کرد: هم اکنون شرایط تولید تا سه ترانس غول پیکر و تا ۱۲ ترانس فوق توزیع در ماه در واحد صنعتی آریا ترانسفو وجود دارد و ضمن تامین کامل نیاز داخل، با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تست نهایی این ترانس‌ها، زمینه صادرات این محصولات فراهم شده است.

علی میرنژاد مدیر کل برق و الکترونیک وزرات صنعت معدن تجارت نیز در بازدید از مراحل فعالیت این آزمایشگاه گفت:با استقرار و فعالیت این آزمایشگاه در استان سمنان، واردات ترانس‌های قدرت قطع و صادرات این محصول از ۸۰ میلیون دلار ارز آوری در سال، تا دو سال آینده به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

انتهای پیام / م

خودکفایی در آزمایش ترانس های برق غول پیکر

 

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار