امام جمعه میاندوآب:

رعایت حقوق شهروندی در گرو تربیت روحی است

امام جمعه میاندوآب گفت:رعایت حقوق شهروندی در گرو تربیت روحی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در جلسه حقوق شهروندی که در سالن کنفرانس فرمانداری میاندوآب برگزار شد، گفت: در این دنیا هر مسئولی می‌خواهد کاری انجام دهد شعار آزادی می‌دهد، انقلابیون هم شعار آزادی می‌دادند و ضد انقلاب هم بعد از انقلاب شعار آزادی می‌دهند، شعار ترامپ هم آزادی است و امام هم در انقلاب ۵۷ شعار آزادی داد و شعار امام حسین در کربلا هم آزادی بود و اولین شعاری هم که خداوند به پیامبر می‌آموزد شعار آزادی است.
 
حجت الاسلام حسن زاده معنی واقعی آزادی را در شعاری که خداوند به پیامبر آموخت دانست و گفت: همان جایی که خداوند می‌فرماید: قولو لا اله الا الله می‌توان معنی واقعی آزادی را درک کرد، شهید مطهری در کتاب انسان آزاده، آزادی را به دو بخش آزادی اجتماعی و آزادی معنوی تقسیم کرده است و تمام موجودات این عالم برای اینکه رشد کنند به سه عامل تربیت، امنیت و آزادی نیاز دارند و انسان هم اینگونه است.
 
وی ادامه داد: انسان‌ها در بخش تربیت هم به تغذیه جسمی نیاز دارند وهم به تربیت روحی که اگر تربیت روحی مناسبی نداشته باشند. حرف رهبر ما هم این است که ما توانسته ایم تربیت جسمی مناسبی در کشور داشته باشیم، ولی در بحث تربیت روحی نیاز است بیشتر کار کنیم که رعایت حقوق شهروندی هم در گرو تربیت روحی است.
 
امام جمعه میاندوآب امنیت را عدم تجاوز به حقوق دیگران عنوان کرد و گفت: یک جامعه برای رشد نیازمند امنیتی است که مردم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و، اما بحث آزادی اجتماعی زمانی محقق خواهد شد که آزادی معنوی داشته باشیم، انسان‌ها اگر خود را از قید و بند دنیا رها کنند می‌توانند آزادی اجتماعی ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: آزادی معنوی یعنی تقوا، یعنی خدا پرستی محض یعنی از نفس خویش رها شویم و تا به معرفت برسیم.
 
حجت الاسلام حسن زاده گفت: بازهم تاکید می‌کنم در این شهر میان مسئولان اتحاد و همدلی وجود دارد و فقط این اتحاد را مسئولان استان نشین و تهران نشین برهم می‌زنند و باید بصیرت داشته باشیم و به این مسائل آگاه باشیم.
 
معاون استاندار و فرماندار میاندوآب هم دراین جلسه گفت؛ زحماتی که پیامبر برای اسلام کشید، امام برای این انقلاب کشید، دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی برگرداندن عزت و آزادی و شرف هر ایرانی به معنای واقعی است.
 
ناصر امیری ادامه داد: قبل از انقلاب چیزی نداشتیم و تحت استعمار آمریکا و اسرائیل بودیم و وقتی سفیر انگلیس یا آمریکا به ایران آمدند شاه استقبالی از این‌ها می‌کرد که ایرانی‌ها در مقابل این‌ها تحقیقر می‌شدند و شاه این مملکت بی ارزش می‌شد، هرچند بار‌ها امام خمینی (ره) این نکته‌ها را به شاه گوشزد کرده بود، ولی شاه درک و فهم این حرف‌ها را نداشت.
 
وی ادامه داد: تمام دولت‌هایی هم که بعد از انقلاب بر سر کار آمده اند تلاش کرده اند و مقام معظم رهبری هم تا وقتی دولت‌ها بر سر کار بوده اند حمایت کرده است به برکت جمهوری اسلامی است که ما از سران نظام انتقاد می‌کنیم و سران قوا را استیضاح می‌کنیم این‌ها همه درسایه ارزش‌های انقلاب است، آمریکا هم به خاطر استقلال این کشور از ما عصبانی است و به قول شهید بهشتی امیدواریم از عصبانیت نیست و نابود شود.
 
فرماندار میاندوآب گفت: برای حفظ وحدت در این کشور تمام احزاب اصول گرا و اصلاح طلب و اعتدال گرا باید خود را در درون این نظام تعریف کنند و درون این نظام محوریت ولایت فقیه است.
 
 
 
انتهای پیام/
 

برگزاری جلسه حقوق شهروندی در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.