همراه شدن دانش‌آموزان و دانشجویان با جنبش اعتراضی فرانسه+ تصاویر

دانش‌آموزان و دانشجویان فرانسوی برای برگزاری «سه‌شنبه سیاه» از ساعاتی پیش در اعتراض به اصلاحات آموزشی امانوئل مکرون به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشجویان و دانش‌آموزان در پاریس به دنبال فراخوان اتحادیه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برای برگزاری «سه‌شنبه سیاه» از ساعاتی پیش در اعتراض به طرح افزایش هزینه‌های ثبت‌نام برای افرادی که اروپایی نیستند، به خیابان‌ها آمده‌اند. در شعار‌های معترضان باز هم درخواست برای استعفای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شنیده می‌شود. 

همراه شدن دانش‌آموزان و دانشجویان با جنبش اعتراضی فرانسه

همراه شدن دانش‌آموزان و دانشجویان با جنبش اعتراضی فرانسه

فضای شهر پاریس مانند روز‌های گذشته امنیتی نیست، اما نیرو‌های پلیس در بخش‌های مختلف آن مستقر هستند. 

همراه شدن دانش‌آموزان و دانشجویان با جنبش اعتراضی فرانسه

همراه شدن دانش‌آموزان و دانشجویان با جنبش اعتراضی فرانسه

از مه ۱۹۶۸ که اعتراضات فرانسه را فلج کرد و روند کناره‌گیری شارل دو گل، رئیس‌جمهور وقت فرانسه را تسریع کرد، دولت‌های این کشور همواره از روبرو شدن با اتحاد اعتراضی کارگران و دانشجویان ترس داشته‌اند.

این جبهه دوجانبه از هفته گذشته که دانش‌آموزان دبیرستانی با جنبش جلیقه زرد‌ها علیه دولت فرانسه همراه شدند تا خشم خود را از اصلاحات آموزشی امانوئل مکرون بیان کنند، قوت گرفت.

حدود ۳۰۰ دبیرستان فرانسه در هفته گذشته هر روز در میان صحنه‌های تخریب اموال عمومی، آتش گرفتن سطل‌های زباله و درگیری میان پلیس و دانش‌آموزان، بسته شدند. پنجشنبه گذشته صحنه‌های برخورد شدید پلیس با معترضان دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به راه انداخت. در این تصاویر در حومه پاریس پلیس ده‌ها دانش‌آموز را مجبور کرد در صفوف مختلف زانو بزنند و دست‌هایشان را روی سر بگذارند.

روز دوشنبه وزارت آموزش فرانسه اعلام کرد تعداد این مدارس به ۱۲۰ عدد کاهش یافته است که تنها یک سوم آن‌ها به طور کامل تعطیل هستند. دانش‌آموزان دبیرستانی از طرح‌های مکرون برای تغییر امتحانات پایان دبیرستان خشمگین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار