روایتی کوتاه از زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) +اینفوگرافیک

به مناسبت روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرح مختصری از ازندگانی ایشان را در قالب یک اینفوگرافی مشاهده می‌کنید.

روایتی کوتاه از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السّلام فرزند عبداللّه بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی عليه السّلام است که نسب ایشان با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرشان عبداللّه و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قيس نام داشت. محل تولد ایشان شهر مقدس مدینه بوده و مدّت 79 سال عمر با بركت ایشان با دوران امامت چهار امام معصوم يعنی امام موسی كاظم(ع) ، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام عليّ النّقی(ع) مقارن بوده و احاديث فراوانی از آنان روايت كرده اند.

یکی از ابعاد مهمّ در شخصیّت حضرت عبدالعظیم علیه السلام مقام و منزلت علمی و دانش و خدمات علمی ایشان است، بطوریکه علاوه بر نقل احادیث از ائمه معاصر خویش کتاب‌هایی نیز تالیف نموده اند. حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در دانش و تقوا به منزلتی رسید که همواره مورد احترام و اعتماد امام معصوم زمان خویش بودند.

قابل ذکر است که امام هادی (ع) در شأن و منزلت این محدث والامقام فرمودند: ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین (ع) در کربلاست.

مرحوم آیت الله بهجت نیز به ساکنان تهران فرمودند: شما در جوار گنج الهی هستید و قدر آن را بدانید؛ مبارزه و مقابله با ستم، کرامت و عزت نفس از ویژگی‌های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شمار می‌رود.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اینفوگرافیکی از شرح زندگانی ایشان تهیه گردیده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

روایتی کوتاه از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

برچسب ها: ائمه اطهار ، شنیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار