رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

صادرات ۴۹۰میلیون دلار در هشت ماهه اول امسال/راه اندازی بازارچه مرزی میرجاوه

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان گفت: در هشت ماهه اول امسال ۴۹۰میلیون دلار صادرات صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۱۵درصد رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در همایش روز ملی صادرات و نجلیل از صادر کنندگان نمونه استان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد اظهار داشت:باید تلاش شود تا موانع صادرات رفع شود، زیرا صادرات به معنای اشتغال حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بازارچه‌های مرزی میرجاوه و میلک ظرفیت عمده برای صادرات کالا هستند افزود:برای تسهیل امر صادرات باید قوانین دست و پاگیر بازنگری شوند.

وی تصریح کرد:مشکلات مطرح شده از سوی صادر کنندگان نیز باید ارزیابی و جاره اندیشی شوند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: صادرات محور اصلی توسعه بوده و اهمیت بسیاری در حضور آن کشور در بازار‌های جهانی دارد و تولیدات داخلی و عرصه آن در بازار رقابت جهانی یا به بیان دیگر صادرات یکی از عواملی است که می‌تواند کشور‌ها را مستقل کند.

وی از راه اندازی بازارچه مرزی میرجاوه خبر داد و گفت: ۳۸۰هکتار زمین برای راه اندازی بازارچه مرزی در میرجاوه تملک شده است.

وی تصریح کرد: اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای مربوطه هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از صادرکنندگان نمونه استان با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/پ

رشد میزان صادرات در سیستان و بلوچستان

 

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار