محسنی در جمع خبرنگاران خبر داد

صدور رایگان پروانه ساخت برای واحدهای تجمیعی/ ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی برای نمای ساختمان‌ها

شهردار منطقه 17 شهرداری تهران از صدور رایگان پروانه ساخت برای واحدهای تجمیعی در منطقه 17 خبر داد.

صدور رایگان پروانه ساخت برای واحدهای تجمیعی/ ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی برای نمای ساختمان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر محسنی شهردار منطقه 17 شهرداری تهران در حاشیه تور رسانه‌ای که با خبرنگاران به منظور بازدید از پروژه شهید جعفر قدیانی امروز (چهارشنبه بیست و یکم آذرماه) در یکی از محلات بافت فرسوده این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه 17 دارای 280 هکتار بافت فرسوده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد نوسازی آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به پروژه شهید قدیانی افزود: در این پروژه همسایگان برای تجمیع 26 پلاک ثبتی مشارکت کردند و با تسهیل گری شهرداری این پلاک‌ها تخریب می‌شوند و در سه بلوک ساخته خواهند شد که در نهایت 52 خانوار می‌توانند در آن زندگی کنند.

شهردار منطقه 17 در خصوص علت طولانی شدن نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح منطقه گفت: شهرداری تهران تسهیل‌گر ابتدایی است و تلاش می‌کند شهروندان را به نوسازی تشویق کند و در این بین سایر سازمان‌ها هم باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه سازندگان با مالکان وارد معامله می‌شوند، تصریح کرد: چون مالکان سن بالایی دارند، معمولا برای نوسازی دچار تردید هستند، اما ما با جلساتی که با آن‌ها برگزار می‌کنیم با توجه به نگرانی‌های زلزله آن‌ها را متقاعد می‌کنیم.

محسنی با بیان اینکه 50 درصد منطقه 17 نفوذ ناپذیر است، خاطر نشان کرد: در این شرایط اگر منطقه‌ای دچار حادثه شود، خودروهای دسترسی نخواهند داشت.

وی با نوید اینکه تا یک سال دیگر ساخت این پروژه به اتمام خواهد رسید، گفت: منطقه 17، 80 هزار خانوار دارد که 30 درصد آن‌ها در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این وضعیت برای ما زنگ خطر است.

شهردار منطقه 17 در ادامه به سیاست‌های تسهیلاتی برای نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت:‌ یک بخشی را بانک‌ها در نظر گرفته‌اند و ما هم برای موضوع نمای ساختمان‌ها، تسهیلات 20 میلیون تومانی می‌دهیم.

محسنی با بیان اینکه در هر منطقه سازندگان بومی حضور دارند، تصریح کرد: در گذشته سازندگانی که در امر ساخت حرفه‌ای نبودند، بدون محاسبات اقتصادی کار را شروع می‌کردند و در میان راه آن را رها می‌کردند، اما در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که این اتفاق رخ ندهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه 17 همانند سایر مناطق آماده این است که بدون دریافت هیچ وجهی برای واحدهای تجمیعی پروانه ساخت صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار