مدیر کل آموزش متوسطه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در طرح انتصاب مدیران/ برای مناطق صعب‌العبور و محروم داوطلب نبود

مسگرزاده با اشاره به آسیب‌شناسی اجرای طرح انتصاب مدیران از فعالیت هزار و ۷۵۶ نفر بر اساس این طرح در مدارس خبر داد.

فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ مدیر در طرح انتصاب مدیران/ فرآیند انتخاب آسیب‌شناسی می‌شود

مرضیه مسگرزاده‌ مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح انتصاب مدیران و توسعه این طرح اظهار کرد: طرح انتصاب مدیران اثرات مثبت بسیاری در نظام تعلیم و تربیت داشته است و می‌توان آن را مهندسی مجدد در روند انتصاب محسوب کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال آسیب شناسی این طرح هستیم، ادامه داد: آسیب‌شناسی کار به شناسایی نقاط مثبت و منفی کمک می‌کند و تلاش می‌کنیم تا این طرح را با کیفیتی بالاتر دنبال کنیم.

مسگرزاده‌ با بیان اینکه در مواردی‌ ملاحظاتی‌ در اجرای کار وجود داشته است، اظهار کرد: علاوه بر این موضوع در مناطق صعب‌العبور و محروم داوطلبی برای مدیریت مدارس نداشتیم‌، بنابراین چنین موضوعاتی از جمله محدودیت‌ها و نکاتی است که باید آن را برای سال‌های آتی مورد توجه قرار داد و چاره‌اندیشی کرد.

مدیر کل آموزش متوسطه اول درباره تعداد مدیرانی که بر اساس این طرح فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: از میان بیش از 11 هزار داوطلب شرکت در انتصاب مدیران 6 هزار و 433 فرهنگی در فرآیند آزمون و مصاحبه امتیازات لازم را کسب کردند و از این تعداد هزار و 756 نفر در مدارس به عنوان مدیر منتصب شدند.

مدارس تحت پوشش طرح انتصاب مدیران

وی ادامه داد: در ابتدای طرح اعلام شده بود 3 هزار مدرسه نیازمند به مدیر است اما به دلایلی همچون ابقای‌ مدیران و اعمال مدرک تحصیلی مدیران که اجازه فعالیت بیشتر به آنها می‌دهد، از تعداد مدارسی‌ که نیازمند مدیر جدید بودند، کاسته شد.

مسگر‌زاده با تأکید بر اینکه این طرح امسال صرفاً برای مدارس عادی دولتی در نظر گرفته شده بود، گفت: سایر انواع مدارس در فرآیند اجرا نقشی نداشته‌اند البته ممکن است در سال‌های آتی این دستورالعمل‌ اصلاح شود اما هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

مدیر کل آموزش متوسطه اول درباره چگونگی عملکرد مدیران تازه منتصب شده اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد مدیرانی که به تازگی منصوب شدند باید پس از پایان سال پژوهش میدانی  داشته باشیم و در حال حاظر اظهارنظر‌ قطعی درباره نحوه عملکرد آنها جایز نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم ایرانی
۲۲:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز من به تهران کاری ندارم اما تو شهرستانها مدیران کاملا بر اساس سفارشات عده ای در ادارات وسازمان اموزش وپرورش انتصاب می شوند واصلا انتخابی وجود ندارد به هیچ عنوان هم به تخصص وتجربه وتوان توجه نمی شود افرادی که سالهای اخر کاری انها در سازمان یا ادارات هست وبیست وهشت سال کار ستادی می کردند یه هویی مدیر ومعاون اموزشی می شوند وواقعا اینا اعصاب وروان معلمین رو به هم میریزه اخه کسی که بیست وهشت سال از اموزش دور بوده چه طور می تونه یه مدرسه رو درست وبر اساس روشها ی جدید وتغییر یافته اداره کند به خدا اموزش رو بر می گردونه به سی سال پیش واین یعنی نابود کردن اموزش به خاطر یک نفر یا چند نفر وقربانی کردن هزاران دانش اموز به خاطر گروهی خاص که حقوق بیشتری بگیرند از طرفی معلمین هم مجبورند کاری کنند که خوشایند این افراد باشد هر چند اشتباه چون کسی که سی سال یه جوری فکر کرده الان هم همون طور فکر می کنه وافکار خودش رو درست می دونه به خدا اینا درده وبچه های مردم فدا میشن .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار