رئیس پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان:

رهایی ۲ گروگان در زاهدان /۵ آدم ربا دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان از دستگیری ۵ آدم ربا و رهایی ۲ گروگان در عملیات ۴۸ ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در اواخر مردادماه سال جاری در یک مجتمع مسکونی در بلوار جمهوری شهر زاهدان تیمی ویژه از پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه از شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام حسن توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو زانتیا سفید رنگ گروگان گرفته شده و آدم ربایان برای رهایی او مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال مطالبه کردند، که با توجه به اهمیت حفظ جان فرد ربوده شده، عملیات پلیس با هدایت مقام قضائی با انسجام و برنامه ریزی دقیق به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جرائم جنایی با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و با تلاش بی وفقه مخفیگاه آدم ربایان را در خیابان امام خمینی (ره) شناسایی و ساعت پایانی شب بیست نوزدهم آذرماه در اقدامی ضربتی آنان را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازجوئی‌های فنی پلیس مشخص شد پسربچه ربوده شده توسط پدر سرکرده باند در روستای "قلعه بید" از توابع شهر زاهدان نگهداری می‌شود که تیم رسیدگی کننده پرونده بلافاصله به محل اعزام و فرد ربوده شده را ساعت سه بامداد روز گذشته به صورت صحیح و سالم آزاد و به آغوش خانواده بازگرداندند.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به اینکه علل و انگیزه آدم ربایان در این پرونده اختلافات مالی در پی معاملات ناصواب مواد مخدر اعلام شده تصریح کرد: در عملیاتی دیگر نیز روز گذشته تیم‌های عملیات ویژه اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان مردی جوان را از چنگال ۲ گروگان رها کردند.

وی در تشریح جزئیات این پرونده آدم ربایی گفت: در این پرونده سرنشینان ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ مردی ۳۸ ساله را در شهر کرمان گروگان گرفته بودند که با کار اطلاعاتی پلیس محل نگهداری او در خیابان مدنی شهر زاهدان شناسایی و افسران مجرب پلیس آگاهی در یک عملیات منسجم با محاصره مخفیگاه، آدم ربایان را دستگیر و فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد کردند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند آدم ربایی اضافه کرد: در این پرونده نیز آدم ربایان در پی اختلافات مالی ناشی از معاملات ناصواب مواد مخدر از خانواده فرد ربوده مبلغ ۳ میلیارد ریال را مطالبه کرده بودند که با هماهنگی قضائی تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کارآگاه ملاشاهی در پایان تاکید کرد: پلیس اجازه نخواهد داد مجرمان و مخلان نظم امنیت آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت هر گونه اقدام غیر قانونی با هنجار شکنان برخورد قاطع خواهد شد.

 

انتهای پیام/پ

رهایی گروگان از چنگال آدمربایان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار