ثبت ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور

مدیرکل دفتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت:: امسال ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور ثبت شد که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

ثبت ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، میر هادی سیدی مدیرکل دفتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران امروز در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه خراسان شمالی گفت:: امسال صادرات کالا به خارج از کشور سیزده و سه دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ۵۵ درصد صادرات کشور محصولات پتروشیمی، صنایع فولادی و معدنی است گفت: این پروژه‌ها باید گسترش یابند.

وی اظهار داشت: کشور ویتنام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۱۳ میلیارد دلار صادرات داشت که از این میزان ۵۰ میلیارد دلار مبتنی بر توسعه اقتصاد سنتی و ۱۵۰ میلیارد دلار ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است، در حقیقت ۷۳ درصد صادرات ویتنام ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است.

سیدی گفت: ۴۹.۵ درصد صادرات کشور چین نیز در سال‌های گذشته مربوط به سرمایه گذاری خارجی بوده است.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر شناسایی، بازار یابی سلیقه مشتری تاکید کرد و گفت: متاسفانه تولید کننده‌ها هم اکنون به این امر کمتر توجه می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: در هشت ماه سال جاری این استان ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

محمد صمدی اظهار داشت: تجار این استان امسال با ۲۴ کشور جهان رفت و آمد تجاری داشته اند.

در این آیین از ۱۱ صادر کننده برتر استان خراسان شمالی قدردانی شد.

خراسان شمالی با کشور ترکمنستان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

این استان حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

انتهای پیام/ز

ثبت ۳۱ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.