یک جلیقه‌زرد دیگر در فرانسه کشته شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستانی این کشور اعلام کرد یک معترض دیگر از جنبش معروف به "جلیقه‌زردها" شب گذشته در اثر برخورد با خودرو جان باخت.

یک جلیقه‌زرد دیگر در فرانسه کشته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یک معترض دیگر در جریان نا‌آرامی‌های اخیر در این کشور خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از دادستانی فرانسه اعلام کرد یک معترض دیگر از جنبش معروف به "جلیقه‌زردها" شب گذشته در اثر برخورد با کامیون جان خود را از دست داد.

با مرگ این جلیقه‌زرد، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر فرانسه به چهار نفر رسید.

سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از ابتدای ورود او به کاخ الیزه در سال 2017 با اعتراضات زیادی در داخل این کشور مواجه شده است.

در آخرین نمونه از اینگونه اعتراضات، گروهی از معترضان فرانسوی در اعتراض به طرح دولت برای افزایش مالیات، از روز 17 نوامبر (26 آبان) با پوشیدن جلیقه‌های زردرنگ به خیابان‌ها آمدند.

این جنبش اعتراضی که به «جنبش جلیقه‌زردها» معروف شد، با بستن جاده‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها، دولت فرانسه را در مقابل نوعی از بحران قرار داد که به گفته رسانه‌های فرانسوی در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود.

در طول بیش از چهار هفته درگیری میان پلیس و معترضان، صدها نفر مجروح و بیش از چهار هزار نفر از معترضان نیز به دست نیروهای امنیتی دستگیر شدند. 

اما آنچه در این میان، بیش از هر چیز دیگری جلب توجه کرد، برخورد دوگانه کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته به آنها با این اعتراضات بود تا جاییکه با واکنش برخی کشورها از جمله ترکیه روبه‌رو شد.

چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این باره گفت: زمانی که کشور ما درگیر اغتشاش بود، شاهد حمایت قوی اروپایی‌ها از اغتشاشگران بودیم اما اکنون آنها حتی از برخورد خشن پلیس فرانسه با معترضان نیز انتقاد نمی‌کنند؛ این چیزی است که ما آن را "استاندارد دوگانه" یا "ریاکاری" می‌نامیم.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور نیز در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به غربی‌ها گفت: آنهایی که هنگام ناآرامی‌های ترکیه تظاهر به حمایت از حقوق بشر می‌کردند، اکنون گویا کَر و کور و لال شده‌اند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
پودر سیاه زخم داده بودن به صدام تا در ایران پخش کنه . حالا باید تاوان بدن
آخرین اخبار