کشف ۸ میلیارد چوب قاچاق در ممسنی

بیش از ۸ میلیارد تومان چوب و ادوات جنگلی در ممسنی کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌رضا مسعودی‌جم رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی در استان فارس بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، بالغ بر ۸ میلیارد تومان چوب و زغال جنگلی قاچاق در این شهرستان کشف و توقیف شده است.

وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت این اداره چندین محموله چوب و زغال قاچاق کشف کرده‌اند، و این محموله شامل ۳۱ هزار و ۲۹۶ کیلوگرم هیزم و چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم زغال بوده افزود: ۱۰ دستگاه اره موتوری و ۵۸ دستگاه خودرو در این ارتباط توقیف و پرونده قاچاق محصولات و ادوات غیر مجاز جنگلی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به آزاد سازی بیش از ۹ هکتار اراضی ملی شهرستان ممسنی از دست زمین خواران و متصرفین ادامه داد: این میزان اراضی نیز در مدت ۸ ماه منتهی به آذر ۹۷ رفع تصرف شده است.

مسعودی جم اضافه کرد: این اراضی در حوزه‌های مرکزی، دشمن زیاری، تنگ لاله و ماهور شهرستان ممسنی قرار دارد و رفع تصرف از آن‌ها با دستور دادستان و توسط ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی ممسنی و با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه وسعت اراضی ملی شهرستان ممسنی حدود ۴۰۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی حوزه و وضعیت توپوگرافی این عرصه‌ها، کار حفاظت و صیانت از این اراضی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان فارس سخت‌تر است.

رئیس منابع طبیعی ممسنی بیان کرد: ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده بیش از هشت میلیارد و ۶۴ میلیون ریال باست، و در حال حاضر برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ممسنی سند مالکیت به نام دولت صادر شده که تداوم این امر نیازمند همکاری بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و اختصاص اعتبارات ویژه است.
انتهای پیام/ت

کشف چوب قاچاق درممسنی

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.