استاندار در سفر به جنوب سیستان وبلوچستان:

سند توسعه شهرستان بمپور با همکاری فرهیختگان تهیه می شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه بمپور با همکاری فرهیختگان منطقه تهیه خواهد شد که امیدواریم با مشارکت مردم و حمایت های دولت شاهد توسعه و پیشرفت این شهرستان در بخش های مختلف باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد علی موهبتیاستاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز در مراسم ارتقاء بخش بمپور به شهرستان که با حضور مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: ارتقاء این بخش به شهرستان بستری برای استقرار دستگاه های اجرایی مختلف به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه را فراهم کرده است.

استاندار افزود:با ارتقاء این شهرستان، دولت نیز زیرساخت‌های توسعه شهرستان را فراهم خواهد کرد که امیدوارم مردم هم همکاری خوبی در این خصوص داشته باشند. 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان دولتی از سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این استان حمایت می ‌کنند. 

وی افزود: ضرورت دارد بستر سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و خودکفایی را در بمپور فعال کنیم. 

موهبتی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی با ترفندهای مختلف به دنبال اختلاف انداختن بین مردم سیستان و بلوچستان هستند که الحمدالله با هوشیاری و بصیرت مردم این آرزوی آنان، محقق نخواهد شد.

توسعه هر منطقه حاصل همکاری مردم با دولت است

مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز با تقدیر از استقبال گرم مردم بمپور گفت: توسعه هر منطقه حاصل همکاری مردم با دولت است.

سید سعید جلالی افزود: تعامل، همکاری و هم اندیشی مردم با دولت موجب توسعه منطقه می ‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بمپور یکی از مهمترین مناطق هویتی و سرزمینی سیستان و بلوچستان است.

محمد نعیم امینی فرد از رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، هیات دولت، وزارت کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در ارتقاء بخش بمپور به شهرستان که خواسته دیرینه مردم این منطقه بوده تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: از امروز که بمپور به عنوان شهرستان اعلام شد مسولیت مسئولان نسبت به این منطقه سنگین تر می ‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی بر تهیه سند توسعه بمپور تاکید کرد و گفت: با توجه به جاذبه های کشاورزی، گردشگری، بافت سنتی، سابقه تمدنی و صنایع دستی که این منطقه دارد باید استقرار سامانه های مدیریتی جهت توسعه این شهرستان هرچه سریعتر فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان باید با استقرار سامانه های مدیریتی در مرکز و جنوب زمینه توسعه این استان را ضمن حفظ پیوستگی آن فراهم کنیم. 

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز گفت: مردم و مسئولان این شهرستان از عنایت دولت تدبیر و امید و تمامی کسانی که در تحقق ارتقاء بخش بمپور به شهرستان به عنوان خواسته دیرینه و بحق مردم ولایتمدار آن نقش داشته اند کمال سپاسگزاری را دارند.

نبی بخش داوی افزود: بمپور سرزمین مردمان نامداریست که در بخش‌های مختلف ایثار و شهادت، هنر، صنایع دستی، گردشگری و آموزشی در سیستان و بلوچستان و کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: بمپور کهن شهریست در دل سیستان و بلوچستان که رمز و رازهای زیادی در دل خود دارد و روزگاری بزرگترین بخش این استان بود.

فرماندار ایرانشهر ارتقای بخش بزمان به شهرستان و دهستانهای دامن و وابتر به بخش را خواستار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم محمود امیریان به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بمپور معرفی شد. امیریان پیش از این به عنوان بخشدار بمپور مشغول به فعالیت بوده است.

بمپور که تا کنون یکی از بخش های تابعه شهرستان ایرانشهر بود، از لحاظ تاریخی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

سند توسعه شهرستان بمپور با همکاری فرهیختگان تهیه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار