برگزاری جلسه شورای اقامه نماز شهرستان خوی

جلسه شورای اقامه نماز با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان خوی، دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی و اعضای این شورا با قرائت پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سالانه نماز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان خوی اظهار داشت: در ارتباط با اقامه نماز وموضوعات پیرامونی مشکلات اساسی وجود دارد واین هم اختصاص به شهرستان خوی ندارد در کل کشور این معضل وجود دارد و یکی از علل اساسی آن این است که مدیران حکومتی پرداختن به موضوع نماز را وظیفه اصلی خود نمی‌دانند و مادامی که این بینش عوض نشده است هم ستاد اقامه نماز و هم تبلیغات دینی کم رنگ خواهد شد.
 
وی تصریح نمود: مدیران می‌گویند این وظیفه به عهده روحانیت است. امروز وظیفه روحانیت با قبل از پیروزی انقلاب بصورت اساسی تغییر پیدا کرده است و بدون بودجه هیچ کاری نمی‌شود کرد و در این زمینه هیچگونه بودجه‌ای در اختیار روحانیت وجود ندارد لذا جهت حل مشکلات نمازخانه‌های بین راهی، مساجد روستایی و شهری و اقامه نماز در آموزش و پرورش و در ادارات باید مدیران ومسئولان مربوطه همت مضاعف داشته باشند.
 
سید محمد عابدی نیز در این جلسه به تلاش استکبار جهانی برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد وافزود: استکبار جهانی با هدف وابسته کردن نظام اسلامی و رسیدن به اهداف خود برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تلاش می‌کند، ولی به این هدف خود نخواهد رسید.
 
وی در ادامه بر تبیین اهمیت نماز و ترویج آن در فضای مجازی تاکید نمود.
 
برزگر دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه به توافق نامه شورای اقامه نماز با وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در این توافق نامه تمام موارد مربوط به توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز گنجانده شده و ستاد اقامه نماز وظیفه نظارت و ارزیابی مستمر و دائمی در اجرای توافقنامه‌ها را بر عهده دارد.
 
انتهای پیام/
 

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان خوی برگزار شد

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.