مرگ مرموز دو تکنسین آمریکایی در قطب جنوب

دو تکنسین آمریکایی که پیمانکار یک شرکت لجستیکی بودند که به برنامه آمریکا در قطب جنوب کمک می‌کند، به طور مرموزی در پایگاه تحقیقاتی این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دو تکنسین آمریکایی به طور مرموزی در پایگاه تحقیقاتی آمریکا در قطب جنوب کشته شدند.

طبق اعلام این خبرگزاری، دو تکنسین آمریکایی روز سه‌شنبه یازدهم دسامبر در پایگاه تحقیقاتی مک موردو در قطب جنوب جان باختند. شرایط مرگ این دو تکنسین هنوز مشخص نشده است. انجمن ملی علوم آمریکا اعلام کرد این دو تکنسین در قطب جنوب بر روی سیستم ضد حریق مرکز تحقیقاتی مک موردو کار می‌کردند. یکی از تکنسین‌ها در زمان پیدا شدن جان باخته بود و دیگری پس از انتقال به درمانگاه جان باخت. یک خلبان بالگرد آن‌ها را پیدا کرده بود.

بنابر اعلام رسانه‌ها، این دو تکنسین پیمانکار یک شرکت لجستیکی بودند که به برنامه آمریکا در قطب جنوب کمک می‌کند. تحقیقات برای کشف دلیل مرگ این افراد آغاز شده است. پایگاه مک موردو در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. پژوهشگران برای بررسی تاثیرات اقلیمی بر جریان‌های آب و کوه‌های یخ و همچنین بررسی زیست بوم دریایی و رفتار پنگوئن‌ها به این پایگاه می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار