ترامپ از اپل تشکر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل به دلیل سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت تشکر کرد.

ترامپ از اپل تشکر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل شرکت اپل به دلیل سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در آمریکا تشکر کرد. اپل روز پنجشنبه از سرمایه‌گذاری‌ در چند سایت جدید از جمله در تگزاس خبر داده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری گفت: «ممنونم تیم کوک که قبول کردی در آمریکا فعالیت‌های اپل را گسترش بدهی و به این ترتیب هزاران فرصت شغلی ایجاد کردی».

شرکت اپل پیش از این از جانب کاخ سفید برای سرمایه‌گذاری در آمریکا تحت فشار قرار گرفته بود و به نظر می رسد دونالد ترامپ به دنبال دلجویی از مسئولین این شرکت است.

سرمایه‌گذاری‌های جدید به ساخت کارخانه، آنطور که ترامپ خواسته بود، منجر نمی شود. شرکت اپل اقدام به ایجاد یک سایت جدید در آستین واقع در ایالت تگزاس خواهد نمود؛ طرحی که در ابتدا 5 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد. این رقم می تواند در آینده به 15 هزار فرصت افزایش یابد.

شرکت اپل همچنان ابراز امیدواری کرده است که تا سال 2013، 20 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد کند. اپل در حال حاضر 90 هزار کارمند در سراسر آمریکا دارد.

همچنین دونالد ترامپ به تازگی انتقادات تندی از ماری بارا (Mary Barra)، مدیر عامل جنرال موتورز کرده بود. این شرکت خودروساز آمریکایی اواخر ماه نوامبر از حذف 15 درصد مشاغل خود تا سال 2019 خبر داده بود. ترامپ جنرال موتورز را به تعلیق یارانه های اعطایی به آن تهدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار