اعلام آخرین مهلت بیمه محصولات پاییزی در خوزستان

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان آخرین مهلت بیمه محصولات پاییزی در استان را تا 30 آذرماه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله، مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی پاییزی در استان گفت: کشاورزان با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای در سراسر استان می توانند محصولات پاییزی خود را به صورت نقدی یا اقساط بیمه نمایند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از  یکهزار و 20 هزار هکتار از محصولات پاییزی خوزستان بیمه شده اند اظهار کرد: سال زراعی 98-97 با توجه به بارندگی های زودهنگام پاییزی در خوزستان، بیمه محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و چغندر قندر زودتر از معمول سال های قبل آغاز شد.

آلاله بیان داشت: پیش بینی می شود بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان امسال به بالای 500 هزار هکتار برسد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته حدود 532 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان در برابر حوادث طبیعی و غیرقابل پیش بینی بیمه شدند، از کشاورزان خوزستان خواست تا پایان آذرماه نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

پرداخت اقساطی حق بیمه امکانپذیر است

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: کشاورزانی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند، می توانند آن را به صورت قسطی پرداخت نمایند.

محمد آلاله تصریح کرد: به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات خود، کشاورزان خوزستانی که امسال زمین های خود را زیرکشت پاییزه برده اند ولی توان پرداخت یکجای حق بیمه را ندارند می توانند حق بیمه خود را در 2 قسط مدت دار به صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت کنند.

وی افزود: دولت 54 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند به صورت یارانه حق بیمه پرداخت می کند.

آلاله بیان داشت: کشاورزان فقط 44 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می کنند، بنابراین بیمه محصولات به نفع کشاورزان است.

بهره مندی کشاورزان از تخفیف حق بیمه

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشاورزانی که در سال های گذشته محصولات خود را بیمه کردند ولی خسارتی به آنان وارد نشد امسال برای نخستین بار مشمول تخفیف حق بیمه هستند.

محمد آلاله اذعان داشت: کشاورزانی که در طول یک سال گذشته خسارتی به محصولات آنان وارد نشده مشمول 20 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه، برای سال دوم 40 درصد و برای سال سوم 60 درصد تخفیف خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: تخفیف در پرداخت حق بیمه منوط به دریافت نکردن خسارت احتمالی در سال های گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/گ

پایان مهلت بیمه محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.