المیادین گزارش داد؛

شکست‌های پی در پی مثلث شرارت ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان

المیادین در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در اندیشه انجام چه اقداماتی برای فرار از فشار‌های وارده هستند.

آیا فشار‌ها بر ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان آن‌ها را به سوی گزینه‌های خطرناک سوق خواهد داد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مثلث دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم سعودی ممکن است برای فرار از پیامدهای شکست‌های پی در پی خود، ماجراجویی به راه بیاندازند. 

المیادین با اشاره به این مطلب اعلام کرد منابع انگلیسی از تمایل محمد بن سلمان برای برگزاری نشست سه جانبه با دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو خبر دادند تا (این اقدام) بن سلمان را «صلح دوست» جلوه دهد.

آیا فشارها بر ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان آنها را به سوی گزینه های خطرناک سوق خواهد داد؟ گزارشگر شبکه المیادین در گزارشی گفت: دونالد ترامپ به جای آنکه در یک عکس، سلاح ها و تجهیزاتی را که از عربستان خریداری کرده است به ولیعهد سعودی نشان دهد، اکنون می تواند بحران هایی را که به علت حمایت از بن سلمان با آنها روبروست به او یادآوری کند.

یکی از این بحران‌ها آن است که دولت ترامپ تصویری را از خود ترسیم کرد که در آن به تنها مدافع قاتل یک روزنامه نگار تبدیل شده است. بحران دیگر ترامپ آن است که آمریکا به اصلی ترین متحد عامل بدترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

           بیشتر بخوانید:

ترامپ در صحنه داخلی آمریکا هم تنها شده است. مصوبات اخیر کنگره درباره بن سلمان و نقش واشنگتن در جنگ یمن، بیانگر مخالفت هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با سیاست های ترامپ در برابر این دو بحران است. با اینکه این مصوبات الزام آور نیست، اما بر رویکردها سازمان های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا تاثیرگذار است، به ویژه آنکه این سازمان ها در اصل به کنگره نشان دادند که بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است.

در ادامه این گزارش آمده است: موانع داخلی در برابر ترامپ بیشتر شده است و او در صحنه داخلی با بحران های متعددی روبروست. خوشبین ترین افراد در اطراف ترامپ هم فکر نمی کنند جارد کوشنر، داماد ترامپ بتواند راهی پیش پای او بگذارد. هر چند که کوشنر اصلی‌ترین نامزد برعهده گرفتن سمت مسئول کارکنان کاخ سفید است. ترامپ از همان آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش، یک تیم متزلزل داشته است. تیم ترامپ در مدت دو سال بیست و نه عضو خود را با استعفا یا برکناری، از دست داده است.

بحران های ترامپ که با تشدید حملات داخلی به سیاست هایش همراه شده است، می تواند تأثیر منفی بر دو متحد اصلی او یعنی بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان داشته باشد. به ویژه آنکه این دو متحد هم خودشان شکست خورده هستند. نتانیاهو در برابر تشدید نبرد در جبهه فلسطین و نیز تشدید نبرد در جبهه های سوریه و لبنان روبروست. بن سلمان هم با بحرانی مواجه است که باقی ماندن او در سمتش را در پی ماجرای قتل خاشقجی تهدید می کند و جنگ یمن، چهره خونخواری از او ترسیم کرده است.

بنابراین به نظر می رسد جهان در برابر یک مثلث شکست خورده قرار دارد که بحران های مشترک، ممکن است باعث تقویت اتحاد سیاسی و میدانی بین آنها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
دست عیبی در کار بود تا چهره خبیث عربستان به جهانیان رو شود .با پول همه را خریده بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه این مثلث شوم و نحس رو و به خاک مذلت بکشونه این جنایتکاران رو ترامپ
آخرین اخبار