برای رونق اقتصادی کشور:

دولت از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت برای رونق اقتصادی کشور، از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز شنبه ۲۴ آذر ۹۷ و همزمان با اولین روز از هفته پژوهش و فناوری، در آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و جشنواره دانش آموزی در فرهنگسرای شهرکرد اظهار داشت: سودآوری سرمایه‎گذاری در عرصه پژوهش و فناوری، چندین برابر سایر حوزه‎هاست و هر چه اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص یابد، سودآوری بالاتری دارد.

وی افزود: کشور‌های پیشرفته این مهم را از سال‌های گذشته مد نظر قرار داده و امروز به نتایج و ثمرات آن دست یافته‎اند، اما در کشور ما به تازگی به این مقوله مهم توجه شده و نیازمند تلاش بیشتری است.

عباسی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از طرح‌های دانش بنیان، اضافه کرد: دولت تسهیلات بدون سقف برای فعالان این عرصه در نظر گرفته که استفاده از این فرصت سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود.

وی همچنین به تحولات شکل گرفته در حوزه علم و فناوری در چهارمحال و بختیاری، طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها دارای یک دانشکده، ۵۹۰ دانشجو و ۱۰ عضو هیئت علمی بود.

عباسی ادامه داد: هم اکنون تعداد مراکز آموزشی چهارمحال و بختیاری به ۲۴ واحد، تعداد دانشجویان به ۵۳ هزار و ۵۳۳ نفر و تعداد اعضای هیئت علمی هم به یک هزار و ۸۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با بهره گیری از پژوهش‌ها و تحقیقات فناورانه می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو در جهت رونق تولید و اشتغال بهره گرفت.

۲۵ آذر به عنوان «روز پژوهش» نام‎گذاری شده است و ویژه برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش هدفمند و فنآوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» از ۲۴ تا ۳۰ آذر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن

افتتاح جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار