شکایت روزنامه‌نگاران از پلیس فرانسه به دلیل اعمال خشونت علیه آن‌ها در جریان اعتراضات

حدود بیست روزنامه‌نگار قصد دارند از پلیس فرانسه به علت رفتار خشونت‌باری که در تظاهرات اعتراض‌آمیز هفته‌های اخیر با آن‌ها شده است، شکایت کنند.

شکایت روزنامه‌نگاران از پلیس فرانسه به دلیل اعمال خشونت علیه آن‌ها در جریان اعتراضات­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فرانسوی لیبراسیون نوشت حدود بیست روزنامه نگار قصد دارند از پلیس فرانسه به علت رفتار خشونت باری که در تظاهرات اعتراض آمیز هفته‌های اخیر با آن‌ها شده است، شکایت کنند.

این روزنامه نگاران که دو تن از آن‌ها برای لیبراسیون کار می‌کنند، اعلام کرده اند در تظاهراتی که در اعتراض به نظام سرمایه داری در هشتم دسامبر برگزار شد، نیرو‌های پلیس فرانسه رفتار خشونت آمیزی با آن‌ها داشته و وسایل حفاظتی آن‌ها را ضبط کرده اند.

ژرمی آسو، وکیل مدافع این روزنامه نگاران در نامه‌ای که برای وزارت کشور فرانسه، دادستانی و اداره پلیس پاریس ارسال شد اعلام کرد شواهد دال بر رفتار خشونت آمیز پلیس با معترضان متعدد است. موارد رفتار ناشایست پلیس با معترضان و جراحاتی که تظاهرکنندگان به علت برخورد‌های پلیس داشته اند شدیدتر از آن است که بتوان توجیهی برایش پیدا کرد.

در این نامه خطاب به مسئولان نهاد‌های یاد شده تاکید شده است: "وظیفه شماست که به نیرو‌های پلیس خود دستور دهید در تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز از ضبط ابزار و وسایل حفاظتی روزنامه نگاران از قبیل عینک و ماسک ضدگاز که برای حرفه آن‌ها اجتناب ناپذیر است خودداری کنند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار