سناتور آمریکایی: اگر سعودی‌ها نفت نفروشند از گرسنگی می‌میرند

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با فاکس‌نیوز، بار دیگر تاکید کرد که نیاز عربستان به آمریکا بیش از نیاز آمریکا به این کشور است.

سناتور آمریکایی: اگر سعودی‌ها نفت نفروشند از گرسنگی می‌میرندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با حضور در استودیوی شبکه خبری فاکس‌نیوز، ضمن انتقاد از ولیعهد سعودی در موضوع قتل خاشقجی، بار دیگر در اظهاراتی تحقیرآمیز تاکید کرد که نیاز عربستان به آمریکا بسیار بیشتر از نیاز آمریکا به این کشور است.

گراهام در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز که از او درباره تهدید عربستان علیه آمریکا مبنی کاهش فروش نفت سوال کرد، گفت: «سعودی‌ها یا نفت می‌فروشند یا اینکه از گرسنگی خواهند مُرد. [به همین دلیل] آنها مطمئنا کاری که برای اقتصاد نفتی‌شان مناسب است را انجام خواهند داد.»

مجری فاکس نیوز سپس پرسید: «آیا شما می‌گویید ما در هیچ زمینه‌ای به آنها نیاز نداریم؟» سناتور ایالت کارولینای جنوبی در پاسخ گفت: «نه نیاز نداریم. نیاز آنها به ما، هزار برابر بیشتر از نیاز ما به آنها است.»

وی در ادامه، اظهارات تحقیرآمیز هفته گذشته خود درباره عربستان را نیز تکرار کرد و گفت اگر کمک آمریکا نبود آنها (سعودی‌ها) ظرف یک هفته مجبور می‌شدند فارسی صحبت کنند!

لیندسی گراهام همچنین در این مصاحبه بار دیگر بر نقش محمد بن‌سلمان در ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی تاکید کرد و ضمن "دیوانه" خواندن ولیعهد سعودی گفت محال است این اتفاق (قتل خاشقجی) بدون اطلاع او رخ داده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
این گاو شیرده باید سرش بریده شود .
آخرین اخبار