کاهش ۲.۶ درصدی بهای نفت خام آمریکا

کاهش رشد اقتصادی چین و سقوط سهام در بازار آمریکا باعث شد بهای نفت خام این کشور با ۲.۶ درصد کاهش، بشکه‌ای ۵۱ دلار و ۲۰ سنت معامله شود.

بهای نفت خام آمریکا ۲.۶ درصد کاهش یافتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز جمعه بهای نفت خام آمریکا با 2.6 درصد کاهش به بشکه‌ای 51 دلار و 20 سنت رسید. کاهش رشد اقتصادی چین و سقوط سهام در بازار آمریکا عوامل اصلی این کاهش بوده است. چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان به شمار می‎‎‌آید.

بهای یک بشکه نفت برنت با کاهش 2.16 درصدی به 60 دلار و 12 سنت رسید و نفت خام یو اس ای وست تگزاس اینترمدیت 2.6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و به 51 دلار و 20 رسید.

بازار سهام آمریکا نیز با کاهش گسترده‌ای روبرو شد؛ زیرا بازار خرده‌فروشی چین از 2003 تاکنون با کمترین میزان رشد روبرو بوده و تولید صنعتی در مقایسه با سه سال گذشته کمترین افزایش را داشته است.

گفته می‌شود عامل اصلی این کاهش‌ها، مناقشه تجاری میان چین و آمریکا و نگرانی‌ها راجع به مذاکرات پکن و واشنگتن است. ظرفیت تولید پالایشگاه چین در ماه نوامبر کمتر از اکتبر بوده که نشان از کاهش تقاضای نفت در این کشور است.

با توجه به افزایش بیش از حد عرضه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه هفته گذشته برای کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز توافق کردند.

تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی گفت: «در حال حاضر تا زمانی که کاهش تولید اوپک تأثیر خود را در بازار بگذارد، بازار در کوتاه‌مدت اشباع خواهد بود و اگر چین تقاضای خود را کاهش دهد قطعا جای نگرانی وجود دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار