اردوغان مصوبه سنای آمریکا علیه بن سلمان را نتیجه تلاش‌های ترکیه دانست

رجب طیب اردوغان گفت کنگره آمریکا اعلام کرد یک فرد خاص در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی دست دارد و این مسئله نتیجه تلاش‌های آنکارا در این پرونده است.

اردوغان مصوبه سنا عليه بن سلمان را نتيجه تلاش های ترکيه دانست­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: کنگره آمریکا اعلام کرد یک فرد خاص در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی دست دارد و این مسئله نتیجه تلاش‌های ما در این پرونده است.

اردوغان افزود: به لطف اطلاعاتی که ما ارائه کردیم، ماجرای قتل جمال خاشقجی به یک ماجرای بین المللی تبدیل شد. سرنوشت بیست و دو فردی را که عربستان اعلام کرد درباره قتل خاشقجی از آن‌ها بازجویی می‌کند، پیگیری می‌کنیم.

وی روز گذشته نیز در نخستین کنفرانس دستگاه‌های قضایی کشور‌های عضو و ناظر سازمان همکاری اسلامی در کاخ «دلمه باغچه» استانبول گفت در فایل‌های صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی، اسامی نزدیکترین افراد به ولیعهد عربستان سعودی نیز ذکر شده است.

مجلس سنای آمریکا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای علیه عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را عامل ترور جمال خاشقجی معرفی کرد. مجلس سنا همچنین با تصویب یک قطعنامه دیگر به دولت ترامپ ۳۰ روز فرصت داد تا تمام نیرو‌های آمریکایی دخیل در جنگ یمن را از این کشور خارج کرده و به حمایت نظامی و لجستیک خود از ائتلاف سعودی در جنگ یمن پایان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار