وزیر علوم مطرح کرد؛

افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری/ آئین‌نامه ارتقای اساتید تغییر می‌کند/ آینده خوبی پیش روی مراکز دانشگاهی است

آیین‌نامه ارتقای اساتید تغییر پیدا می‌کند/ آینده خوبی پیش روی مراکز دانشگاهی استغلامی با اشاره به آمایش دانشگاهی گفت: آئین نامه ارتقای اساتید امسال طی برنامه‌هایی تغییر پیدا می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد با اشاره به فارغ التحصیلان اظهار کرد: فارغ التحصیلان آماده اشتغال هستند تا بتوانند با موفقیت بیشتری، کمک خود را عرضه کنند تا به سمت اشتغال برویم.

وی با اشاره به آمایش دانشگاهی گفت: این برنامه باید موجب انجام دقیق برنامه‌های آموزشی شود و در دیگر  برنامه آمایش آموزش عالی ۱۰ استان را انتخاب کرده‌ایم و در این استان‌ها آمایش هدفمند با همکاری سازمان برنامه بودجه انجام می‌شود تا با بررسی دقیق هر استان از ظرفیت های خود برای امور پژوهشی بهره ببرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برنامه های خوبی انجام گرفته است، گفت: آینده خوبی پیش روی مراکز دانشگاهی است و با همت اساتید دستاوردهای خوبی را در آینده خواهیم داشت.

منصور غلامی با بیان اینکه امسال رویکرد خوبی در برگزاری هفته پژوهش وجود دارد، گفت: اکنون به سمت تمرکز و شاخص کردن فعالیت‌های فناورانه کاربردی رفته‌ایم.

ایجاد ۴۲ هزار اشتغال پایدار با حضور شرکت‌های دانش بنیان در وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در حال حاضر بستر مهمی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و حضور هزار و ۲۰۰ شرکت در مراکز رشد وزارت علوم بیش از ۴۲ هزار اشتغال پایدار را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت حل مسئله است، بیان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند چالش‌های کشور به خصوص در حوزه صنعت را برطرف کنند در شرایط تحریم قطعات اولیه و کمبود آن‌ها سبب شده تا شرکت‌های دانش بنیان داخلی اثرگذاری بهتری داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه عرضه و تقاضا برای اولین بار در هفته پژوهش

غلامی درباره نمایشگاه عرضه و تقاضا اظهار کرد: در هفته پژوهش این نمایشگاه برای اولین بار با هدف پیوند صنعت دانشگاه برگزار می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: به دنبال این هستیم تا پایان نامه‌ها را به سمت کاربردی‌تر شدن هدایت کنیم و آیین نامه ارتقای دانشگاه‌ها هم اکنون تدوین شده و از امسال اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حمایت از پار‌ک‌ها بحث تأمین منابع مالی اهمیت بسیاری دارد، گفت: با همراهی‌هایی که از سوی سازمان برنامه بودجه داشته‌ایم لایحه پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی هم حمایت‌های بسیاری را از ما می‌کند.

غلامی اظهار کرد: اکنون طرح مهارت آ‌موزی دانش آموختگان اجرایی شده است و همانند سال گذشته پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار