ممنوعیت صادرات ، بازار نخود را در شوک فرو برد

رئیس شورای ملی نخود از ممنوعیت صادرات نخود از اول دی ماه خبر داد و گفت: شوک روانی این خبر قبل از اینکه هر اقدام اجرایی صورت بگیرد، قیمت نخود را در بازار کیلویی هزار تا ۱۵۰۰ تومان پایین آورده است.

ممنوعیت صادرات ؛ بازار نخود را در شوک فرو بردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  ناصر مرادی رئیس شورای ملی نخود  با اشاره به پیگیری‌های متعدد وزارت جهاد کشاورزی برای ممنوعیت صادرات نخود از 21 مهر، گفت:طی چند مرحله با رایزنی‌هایی که با سازمان توسعه تجارت داشتیم قرار شد نخود از ممنوعیت صادرات حبوبات معاف شود قیمت نخود طی چند سال اخیر هیچ افزایشی نداشته و  در کشور بیش از 100 هزار تن مازاد نخود داریم.

مرادی با اشاره به اینکه طی سه سال قیمت نخود در کشور هیچ افزایش ناشی از برهم خوردن تعادل بازار نداشته، گفت: در این مدت قیمت نخود بین پنج تا هفت هزار تومان ثابت بوده که البته این رقم هم جوابگوی هزینه کشاورزان نیست.

مرادی از دست رفتن بازارهای خارجی را از دیگر پیامدهای ممنوعیت صادرات نخود دانست و تاکید کرد: اگر ایران صادرات نداشته باشد، کشورهای دیگر نخود خود را وارد بازار می‌کنند.

رئیس شورای ملی نخود عراق، افغانستان و پاکستان را مشتریان اصلی واردات نخود از ایران اعلام کرد و گفت: در گذشته به هند و کشور‌های خلیج فارس هم صادرات داشتیم که این بازار‌ها از دست رفت.



انتهای پیام/ز

 

ممنوعیت صادرات نخود موجب از دست رفتن بازار‌های خارجی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار