نائب رئیس اتاق بازرگانی درگفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توجه به صادرات لازمه توسعه توان تولید داخلی

سلطانی گفت: توسعه توان تولیدی کشور در محصولات دارای ارزش افزوده بالا، توجه به امر صادارت را می طلبد.

جای خالی پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: توسعه توان تولیدی کشور در محصولات دارای ارزش افزوده بالا توجه به صادارت را می طلبد و تا زمانی که صادارت نداشته باشیم صنعت به هیچ عنوان توسعه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش خصوصی با سطح تولید کم در صنعت خودروسازی کشور فعال است. اما باید به این نکته توجه کنیم که در دانش فنی طراحی پلتفرم هنوز اقدمات مؤثری انجام نشده به همین دلیل مسیر توسعه این صنعت با کندی همراه است، البته شرایط تجاری کشور هم مشکلاتی را به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید: بخش خصوصی در انتظار ثبات نرخ ارز 


سلطانی، با بیان اینکه فرآیند جهانی شدن باعث تقسیم کار در میان کشور‌ها شده است گفت: باید در تعاملات جامعه جهانی، بتوانیم واردات خوبی داشته باشیم چرا که با این امر می‌توانیم صادرات را به مراحل بالاتر برسانیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به ضرورت توجه به شفافیت در شرایط امروز اقتصاد کشور گفت: یکی از ضعف‌های موجود در فرهنگ اداری، بالا بردن درجه مکاتبات با مُهر محرمانه در نظام اداری است و اطلاعاتی که بیهوده و بی جهت با این مُهر‌ها از دسترس عموم خارج می‌شود، مانعی بر سر راه شفافیت به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

فرآیند جهانی شدن، باعث تقسیم کار در میان کشور‌ها شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار