جودوکاران کشورمان دست خالی چین را ترک کردند

تیم ملی جودو کشورمان بدون کسب مدال به کار خود در مسترز چین پایان داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی جودو کشورمان متشکل از سعید ملایی و محمد محمدی بریمانلو با هدایت محمد منصوری هفته گذشته برای حضور در مسابقات مسترز چین راهی این کشور شد تا از صبح روز شنبه ۲۴ آذر ماه با حریفان خود روی تاتامی به مبارزه بپردازند.

در این دوره از رقابت های مسترز ۲۳۶ جودوکار از ۵۳ کشور حضور داشتند

این در حالی است که فدراسیون جهانی نفرات برتر هر وزن را به مسابقات مسترز دعوت می کند و سعید ملایی نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم و محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان به دلیل اینکه به ترتیب رتبه نخست و هفدهم رنکینگ وزن خود را دارند به این رقابت ها دعوت شدند.

حذف زودهنگام بریمانلو از رقابت های مسترز

محمد محمدی بریمانلو که مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا و جهانی باکو را در کارنامه خود دارد در روز نخست این رقابت برابر نماینده جمهوری آذربایجان با ضربه فنی شکست خورد و در همان ابتدا از دور مسابقات حذف شد.

شکست قهرمان جهان برابر حریف ژاپنی

سعید ملایی دومین و آخرین نماینده تیم ملی جودو کشورمان در رقابت های مسترز چین، صبح امروز برابر حریفی از کشور ژاپن روی تاتامی رفت و با شکست برابر این حریف از دور مسابقات حذف شد تا قهرمان جهان از کسب مدال آخرین تورنمنت سال ۲۰۱۸ باز بماند.

جودوکاران کشورمان دست خالی چین را ترک کردند

تیم ملی جودو کشورمان پس از رقابت های جهانی باکو که توانست رکوردشکنی کند و مدال طلای جهان را بعد سال ها برای ایران کسب کند در گرند اسلم امارات، هلند و اکنون در مسابقات مسترز چین از کسب مدال بازماند تا روند موفقیت های جودوکاران کشورمان با ناکامی مواجه شود و در سالی که از نظر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اهمیت بالایی دارد خانواده و طرفداران جودو را با نگرانی مواجه کند.

اکنون باید دید چه زمانی وضعیت ریاست این فدراسیون و اعضا دیگر مشخص می شود تا تیم های ملی در هر دو بخش مردان و بانوان با حمایت این فدراسیون بتوانند آماده تر راهی تورنمنت و مسابقات بین المللی شوند و روند موفقیتی که برای مردان جودوکار ایران آغاز شده بود با وقفه همراه نشود.

در گفتگویی با کوروش خسرویار نظر او را در مورد این رقابت ها و عملکرد ملی پوشانمان جویا شدیم.

کوروش خسرویار پیشکسوت جودوی کشورمان در مورد حذف 2 ملی پوش کشورمان از مسابقات مسترز چین در دور اول این رقابت ها گفت:  نفرات برتر رکینگ دنیا در مسابقات مسترز چین شرکت داشتند. محمد بریمانلو به حریفی از آذربایجان بازی را واگذار کرد و این حریف آذربایجانی تمام حریفانش را تا فینال ضربه ی فنی کرد و عنوان قهرمانی را بدست آورد. اگر قرعه ی بهتری نسیب بریمانو می شد او می توانست به مراحل بالاتر هم صعود کند.

جودوکاران کشورمان دست خالی چین را ترک کردند

او ادامه داد: وضعیت مولایی هم ریسک بود و اگر به مرحله بعد صعود می کرد احتمالا به حریفی از رژیم صهیونیستی می خورد و نمی توانست مقابل او قرار بگیرد. این مشکل در مسابقات بعدی نیز گریبان گیر مولایی خواهد شد. در وزن های دیگر نیز ما با چنین موضوعی مواجه هستیم.

اولویت یک تا بیست فدراسیون جودو تیم ملی است

خسرویار در مورد عملکرد فدراسیون جودو و تیم ملی این رشته گفت: فدراسیون جودو از زمانی که درخشان ریاست آن را بر عهده گرفته است اولویت یک تا بیستمش تیم ملی بوده است. می توان گفت این موضوع هم نقطه قوت بوده و هم نقطه ضعف. تدارکات خوبی برای تیم ملی صورت گرفته است. مربی خارجی به تیم اضافه شده است تیم ملی در تمام گرند اسلم ها، مسترزها و ... شرکت کرده است. فکر نمی کنم تیم ملی جودو از این لحاظ کمبود داشته باشد.

جودوکاران کشورمان دست خالی چین را ترک کردند

وزارت ورزش برنامه خاصی برای فدراسیون جودو ندارد

او درمورد ورزشکارن جودو و فدراسیون این رشته گفت:  ورزشکاران کشورمان با توجه به امتیازات خوبی که جمع کرده اند مشکلی برای حضور در مسابقات المپیک نخواهند داشت. اما به هر حال نگرانی های زیادی برای آینده این فدراسیون وجود دارد. وزارت ورزش برنامه خاصی برای این فدراسیون ندارد.

یک ورزشکار حرفه ای در یکسال می تواند 2 تا 3 بار به اوج آمادگی خود برسد

خسرویار در مورد نتیجه نگرفتن ورزشکاران کشورمان بعد مسابقات جهانی باکو گفت: یک ورزشکار حرفه ای در یکسال می تواند 2 تا 3 بار به اوج آمادگی خود برسد. اگر قرار باشد در طول سال در تمام مسابقات در اوج باشد بدنش فرسوده می شود. من فکر می کنم که کادر فنی باید این تصمیم را بگیرد در مسابقاتی شرکت کنیم که بیشترین بهره را برای ما دارد. اینکه قرار باشد ما در هر مسابقه ای شرکت کنیم جز اینکه بدن ورزشکاران را فرسوده کنیم کار دیگری انجام نمی دهیم. می توانیم با شرکت در اردوهای مشترک و استفاده از حریف تمرینی قهرمانان کشورمان را در شرایط مسابقه نگه داریم.


بیشتر بخوانید:

مرد برنزی جودو بازهم به مدال برنز رسید/ بریمانلو و فتحی پور هم حذف شدند

آقایی: جاکارتا میدان نبرد قدرت‌هاست / اولین زن ایرانی رنکینگ جهانی جودو هستم

محمدیان: کمپ ژاپن جسارت و انگیزه ملی پوشان را افزایش داد


انتهای پیام/

ناکامی جودوکاران کشورمان در مسابقات مسترز چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانش از مشهد
۱۲:۳۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اگر روزی در مسابقات مختلف جودو در رده های سنی متفاوت ازتیمهای خراسان شمالی تست دوپینگ بگیرند رسوایی بزرگی دامان ورزش کشور را خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
تا الان هم رکورد دوپینگ در سالهای گذشته در اختیار این استان هست
Iran (Islamic Republic of)
نورزاده
۱۱:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
بهتر بود از ایشان درباره کوراش سوال میکردید چون بیشتر وقتش را صرف گسترش این رشته ازبکی در اسیا و ایران میکند
آخرین اخبار