ظهرابی در حاشیه کارگاه آموزشی تنوع زیستی خبر داد

استفاده از پهباد و هواپیما برای سرشماری حیات وحش/ گزارش جمعیت شناسی گونه‌ها مبنای صدور مجوز شکار می‌شود

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال آینده صدور مجوز شکار منوط به ارائه گزارش جمعیت‌شناسی گونه خواهد شد.

استفاده از پهباد و هواپیما برای سرشماری حیات وحش/ گزارش جمعیت شناسی گونه ها مبنای صدور مجوز شکار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه کارگاه آموزشی تنوع زیستی که امروز (یکشنبه 25 آذر ماه) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: سرشماری مستقیم بهترین روش برای گونه‌های موجود به ویژه پستانداران بزرگ جثه در کشور است.

وی افزود: اگر ابزارها و تجهیزات مناسب در اختیار باشد، سرشماری مستقیم همچنان بهترین سرشماری برای حیات وحش محسوب می‌شود.

ظهرابی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان جغرافیای ارتش خبر داد و گفت: در جلسه مشترک ما با سازمان جغرافیای ارتش، این سازمان اعلام کرد که توانمندی لازم را برای استفاده از سامانه‌های پهباد و هواپیما برای عکسبرداری هوایی به منظور سرشماری حیات وحش را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا در سرشماری حیات وحش در برخی از نقاط کشور در سال آینده از تجهیزات پیشرفته ارتش مانند پهباد و هواپیما استفاده شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند صدور مجوز شکار در سال آینده تصریح کرد: از استان‌ها درخواست کرده‌ایم که قبل از صدور مجوز شکار، مطالعات دقیقی در رابطه با نسبت جنسیتی و سنی گونه‌ها انجام و گزارش توجیهی در این مورد را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند.

ظهرابی گفت: گزارش جمعیت شناسی مبنای صدور مجوز شکار در سال آینده خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار