نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در پایتخت کتاب ایران رونمایی شد

 نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره در پایتخت کتاب ایران رونمایی شد.

نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در پایتخت کتاب ایران رونمایی شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره در پایتخت کتاب ایران رونمایی شد.

علی اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این آیین با تاکید براینکه این جشنواره ای مردمی است که خود مردم فرهنگی کاشان برگزاری آنرا مدیریت کردند گفت: بسیار جای خوشحالی است که در نخستین دوره برگزاری این جشنواره نشان رسمی جشنواره و موضوع دور دوم آن انتخاب شد.

وی، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره هر سال با موفقیت و‌ شور و نشاط روز افزون برگزارشود.

شهردار کاشان نیز به عنوان دبیر پایتخت کتاب کاشان، با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی وی در کلاس چهارم که همزمان با اولین سال انقلاب اسلامی بوده است گفت: شاخصه وی در دوران کودکی و نوجوانی مطالعه کتاب و کتابخوانی بوده است و حتی هدایای اهدایی نیز به وی کتاب بوده است.

دکتر سعید ابریشمی راد، با دادن قول به کودکان حاضر در جشنواره که اگر نمی تواند کاری برای آنها بکند امانت دار خوبی برای شهر خواهد بود گفت: قول می دهد در مدیریت شهری کاشان بدی نکند و خدمت شایسته‌ کند.

وی، با تقدیر از انتخاب موضوع آب برای نخستین دوره جشنواره که بحران آن در شرایط فعلی حاصل نادیده گرفتن آن در دوران کودکی و نوجوانی آنها است گفت: رهاورد دیگر جشنواره که سزاوار تقدیر است برگزاری آن در تمام نقاط شهر کاشان است.

به گفته وی، برگزاری جشنواره در سطح وسیع مدارس، کتاب‌خانه‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری برای کودکان در دو حوزه کتاب و کودک باعث شد که حداقل در در این حوزه عنوان کن برخوردار را حس نکنند و همه از این جریان کتابخوانی هر چند اندک بهره مند شوند.

شایان ذکر است: آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان که از ۲۲ آذرماه با حضور وزیر ارشاد مراسم افتتاحیه آن در کوشک کمال الملک آغاز شد پس از چهار روز برگزاری با حضور سید علی اصغر سیدآبادی ، مشاور وزیر و هنرمندان حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله بهرام شاه‌محمدلو و خانم برومند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

این جشنواره با یکصد برنامه متنوع فرهنگی هنری حضور ۶۰ نویسنده و تصویرگر برجسته ملی برگزار شد.

انتهای پیام/ب

رونمایی از نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در پایتخت کتاب ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار