سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان:

میزان مرگ و میر نوزادان نارس در بیمارستان آتیه همدان پایین است

سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان گفت: میزان مرگ و میر نوزادان نارس در بیمارستان آتیه همدان پایین است.

میزان مرگ و میر نوزادان نارس در بیمارستان آتیه همدان پایین استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، طاهره ستاری با بیان اینکه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان آتیه همدان از لحاظ اسمی ۳ یا ۴ تخت «ان آی سی یو» دارد، اظهار کرد: در طول سال ضریب اشغال تخت این بخش بالای ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در این چهار تخت «ان آی سی یو» ماهانه ۱۵ تا ۲۰ نوزاد بستری می‌شود گفت: میزان مرگ و میر بخش نوزادان بیمارستان آتیه همدان نسبت به سایر بیمارستان‌ها بسیار پایین است.

سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان با بیان اینکه طبق استاندارد وزارت بهداشت میزان مرگ و میر نوزادان ۶ تا ۷ درصد است افزود: در ۹ ماهه امسال در بیمارستان آتیه همدان این آمار ۳.۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه درصد بستری نوزادان نارس بالا بوده در بیمارستان آتیه بالا بوده است، گفت: با توجه به حساسیتی که این نوزادان در تمام بیمارستان‌ها بخش‌های «ان آی سی یو» دارند، اما عوارض کمی را از سوی آن‌ها در بیمارستان آتیه شاهد بوده‌ایم.

ستاری خاطرنشان کرد: نوزادان بخش «ان‌ای سی یو» بعد از مرخصی برای بررسی نهایی از نظر مشکلات گوش، چشم، مغز و ... به دلیل نگهداری در این بخش بررسی می‌شوند که تاکنون خوشبختانه عوارضی را در آن‌ها شاهد نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه عوارضی مبنی بر استفاده از اکسیژن و دارو درمانی و ... در نوزادان این بخش مشاهده نشده و بازتاب خوبی را شاهد بوده‌ایم، گفت: معمولاً نوزادان نارس و کم‌وزن در تخت‌های «ان آی سی یو» بستری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن درصد مرگ و میر نوزادان این بخش گویای بازتاب خوب اقدامات است، افزود: سال‌های پیش بیمارستان آتیه قابلیت بستری نوزادان نارس را نداشته و آن‌ها به بیمارستان‌های دیگر ارجاع داده می‌شدند.

انتهای پیام/ز

پایین بودن میزان مرگ و میر نوزادان نارس در بیمارستان آتیه همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.