آغاز ‌سی ‌و هفتمین مسابقات قرآن و عترت در همدان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان گفت: سی و هفتمین مسابقات قرآن عترت این اداره با حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان برگزار می شود.

آغاز ‌سی ‌وهفتمین مسابقات قرآن و عترت در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس تجری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در ۱۱ رشته قرائت، حفظ عمومی، ملی، کلی و ویژه، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار می‌شود.

وی افزود: تقدیر از رتبه‌های برتر طرح مصباح‌الهدی(امام‌شناسی) با محوریت امام حسن(ع) و حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس استان است، قابل ذکر است امسال ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت داشتند که از ۹۰ منتخب فرهنگی و دانش‌آموزی تقدیرشد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح مصباح‌الهدی دو سالی است در مدارس استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح امسال با محوریت امام حسین(ع) اجرایی خواهد شد.

تجری بیان کرد: برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در سراسر مدارس استان و برگزاری نماز جماعت در مدارس توسط ائمه جمعه در روز سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی از برگزاری آزمون نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با محوریت حفظ سوره‌های ناس تا زلزال در قالب طرح قرآنی ۱۴۵۲ با حضور بیش از۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان خبر داد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: همه ساله هفته پایانی آذرماه از ۲۴ تا ۳۰ آذر به‌عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است.

تجری افزود: هفته قرآن و عترت صبح روز یکشنبه، ۲۴ آذرماه با آغاز سی و هفتمین مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی آغاز شد.

وی بیان کرد: همزمان با آخرین روز از هفته قرآن و عترت، ۲۰۰ آموزشگاه استان در نماز جمعه حضور خواهند داشت که در این بین ۲۰ آموزشگاه در شهر همدان در حسینیه امام(ره) میعادگاه نماز جمعه حضور بهم خواهند رساند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان گفت: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

شرکت 20 هزار دانش آموز همدانی  در طرح قرآنی

برچسب ها: آموزش و پرورش ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.