رای الیوم گزارش داد؛

وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه بر قاعده مقاومت

رای الیوم نوشت اکنون محور مقاومت خود را به بهترین شیوه در عرصه تحولات فلسطین و کشور‌های عربی ثابت کرده است.

وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه بر قاعده مقاومتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه تصریح کرد ادبیات و زبان واحد ملت فلسطین اکنون مقاومت است و هیچگونه زبان و توافقنامه دیگری میان فلسطینیان اعتبار ندارد.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم درباره سخنان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص آمادگی این جنبش برای تشکیل دولت وحدت ملی و برقراری آشتی ملی و واکنش ها به این اعلام آمادگی گفت: وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه بر قاعده مقاومت بنا شده است. اکنون این مقاومت که به کرانه باختری رسیده و به عبارت بهتر به آن بازگشته است، از همه توافقنامه ها و طرح سازش های بیهوده که ملت فلسطین در قبال آن احساس سرخوردگی می کند عبور کرده است. اکنون ملت فلسطین در پشت سر مقاومت ایستاده است و بخش بزرگی از فلسطینیان از عملیات نظامی مقاومت حمایت و پشتیبانی می کند. ملت فلسطین احساس می کند قدرت و توان خود را بازیافته است. اکنون کرانه باختری و نوار غزه برای مقابله با دشمن اشغالگر متحد شده اند. زبان واحد ملت فلسطین اکنون مقاومت است و هیچ گونه زبان و توافقنامه دیگری اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: هر کسی قصد مقاومت دارد این زمینه فراهم است، اما هر کسی می‌خواهد به یاد توافقنامه های شکست خورده گذشته باقی بماند اختیار با خودش است. کرانه باختری در حال حاضر با نوار غزه در خصوص مقاومت فلسطین متحد و هم نظر است. ما شاهد هستیم که روحیه به ملت فلسطین بازگشته است و این یک تحول بسیار مهم و بی نظیر است. انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری اکنون شهرک نشینان صهیوینست را هدف گرفته است، 800 هزار شهرک نشین در کرانه باختری و نوار غزه حضور دارند و مقاومت به صورت بسیار عالی و برنامه ریزی شده برای هدف قرار دادن آنها آماده است. اسماعیل هنیه درخواست دیدار با ابومازن (محمود عباس) را مطرح کرد ولی هیچ اشاره ای به عقد قراردادهای سازش نکرد. هنیه خواستار متحد شدن همه گروه های فلسطینی در چارچوب مقاومت شد. اکنون محور مقاومت خود را به بهترین شیوه در عرصه تحولات فلسطین و کشورهای عربی ثابت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار