رئیس سازمان هواپیمایی:

کشورهای اروپایی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند/فروش چارتری بلیت هواپیما حذف نخواهد شد

عابدزاده گفت: کشورهای اروپایی و آسیایی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند اما با برنامه‌ریزی این مشکل مدیریت شده است.

کشورهای اروپایی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند/ هیچ محدودیتی برای پروازهای  کشورهای خارجی در آسمان ایران نیز وجود نداردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در نشست خبری  با اصحاب رسانه با بیان اینکه دو اتفاق مهم در چند ماه گذشته در صنعت حمل و نقل هوایی رخ داده و در این حوزه بسیار اثرگذار بوده است، گفت: تغییر نرخ ارز به صورت پله ای و 2 برابر شدن ارز مصرفی ایرلاین ها یکی از رخدادهایی بوده که در مقطع زمانی کوتاه بر صنعت هوایی کشور بسیار تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: تشدید تحریم‌ها توسط دولت آمریکا از اتفاقات مهم دیگری بوده که توانسته بر این حوزه تأثیرگذار باشد.بطوریکه دولت آمریکا کلیه ساختارهای این صنعت را مورد تحریم قرار داده و شرایط ویژه‌ای را برای سازمان هواپیمایی ایجاد کرده است.

عابدزاده اظهار کرد: سازمان هواپیمایی سعی می کند در مرحله اول شرایط فعلی را حفظ کند و در مرحله بعدی توسعه‌های مورد نظر صنعت هوایی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: شرایط ویژه تحریم را در سال‌های قبل تجربه کرده‌ایم و ما سعی خواهیم کرد با استفاده از توان داخلی و دانش خود از این  شرایط عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت پروازی برای هیچ کشوری به جز اسرائیل برای  پرواز در آسمان ایران قائل نیستیم گفت: کشور آمریکا اگر چه محدودیت پروازی برای هواپیماهای ایرانی ایجاد کرده اما ما هیچ کشوری را محدود نکرده‌ایم و بر اساس منافع ملی کشور در این حوزه تصمیم خواهیم گرفت.

عابدزاده گفت: برای آن که بتوانیم از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی استفاده کنیم باید فرودگاه‌های کوچک را فعال کنیم.در همین راستا برای فعال کردن این حوزه چند شرکت را تأسیس کرده‌ایم و تعدادی شرکت هواپیمایی جدیدی نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: دستورالعمل حقوق مسافران به گونه‌ای است که باید کیفیت خدمات بالاتر رود و در این حوزه ما اقدامات بسیاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: سیاست سازمان هواپیمایی شفاف سازی اطلاعات است که این اقدام نیز در دستورالعمل‌ها صادر شده است.

عابدزاده با بیان اینکه در گذشته محدودیت‌هایی برای سن ناوگان‌های هوایی ایجاد شده بود،گفت: به دلیل تحریم‌ها نمی توانیم این دستورالعمل را رعایت کنیم زیرا شرکت‌های هواپیمایی نمی توانند هواپیماهای جدید و بهتری را وارد کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در 35 الی 36 سال گذشته صنعت هواپیمایی به شیوه بدی اداره می‌شد و به همین دلیل سرمایه‌گذاران داخلی تمایلی برای ورود به این صنعت و وارد کردن هواپیماهای جدید  نداشته‌اند اما در این دوره سعی کرده‌ایم ساختارهای غلط را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر عدم سوخت رسانی از سوی کشورهای اروپایی و آسیایی به هواپیماهای ایرانی گفت: اکثر کشورهای اروپایی و همسایه به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند و در همین خصوص شرکت‌های هواپیمایی داخلی سعی کرده‌اند با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست از این مشکل عبور کنند.

عابدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر کاهش پروازهای داخلی به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما‌ها گفت: تعداد مسافران هم زمان با افزایش 2 برابر ارز کاهش چشمگیری پیدا کرده که این اقدام طبیعی است اما امیدواریم با اصلاح نرخ‌های ارز و تغییر در ساختارهای پروازی شاهد افزایش پروازها باشیم.

عابدزاده درباره مجوز شرکت های هواپیمایی در زمینه خرید و فروش  هواپیما گفت: در گذشته مجوز ایرلاین را با قیمت بالایی می فروختند و پس از اخذ موافقتنامه اصولی تاسیس شرکت هواپیمایی، این مجوز را ۳ تا ۴ میلیارد تومان به فروش رسانده و بعد هم شرکت هواپیمایی احداث نمی شد. اما هم اکنون موافقت اصولی را زمانی می دهیم که سرمایه گذار، اول هواپیما را خریداری کند و بعد از خرید هواپیما موافقت اصولی خواهیم داد.

معاون وزیر راه درباره فروش چارتری بلیت هواپیما گفت: در سالهای گذشته بخش زیادی از فروش بلیت ایرلاین ها به صورت چارتری بود اما در دو تا سه سال اخیر تلاش کرده ایم میزان فروش چارتری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه به طور کلی فروش چارتری بلیت هواپیما حذف نخواهد شد،گفت: بلیت چارتری به صنعت گردشگری کمک می کند.سازمان از خرید و فروش چارتری بلیت در راستای توسعه صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کاهش  تعداد مسافران هواپیما هم زمان با افزایش 2 برابری ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
محمد
۱۳:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
هنوز به اروپاییان دلبسته اید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
به کشورایی که سوخت نمیدن گوشزد کنین این کاراشون رو یادشون نره
آخرین اخبار