جاده‌ای که خودرو الکتریکی شما را شارژ می‌کند +فیلم

هالو سیستم یک جاده‎‌ای است که ضمن رانندگی با خودرو الکتریکی، انرژی را به خودرو شما منتقل کرده و باعث شارژ خودرو می‌شود.

جاده‌ای که خودرو الکتریکی شما را شارژ می‌کند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی رنو فرانسه یک سیستمی جاده‌ای طراحی کرده که رانندگان خودروهای الکتریکی ضمن رانندگی در این مسیر از شارژ مجدد خودرو خود لذت می‌برند.

سیستم جاده‌ای طراحی شده توسط مهندسان رنو قادر است خودرویی که حداکثر با سرعت 96 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است را شارژ کند. رنو این سیستم شارژ خودروهای الکتریکی را هالو نامیده است. رنو فرانسه برای توسعه سیستم‌های شارژ بی‌سیم خودروهای الکتریکی خود همکاری نزدیکی با شرکت Qualcomm الکترونیک دارد. با وجود پیشرفت‌های روزافزون خودروهای الکتریکی و صنایع وابسته به آن، شرکت‌های بزرگ خودروسازی به ویژه در اروپا رقابت شدیدی برای جذب هرچه بیشتر مشتریان با یکدیگر دارند.

فیلمی از آزمایش سیستم جاده‌ای هالو که به تازگی منتشر شده، نشان داد این سیستم توانایی شارژ باتری‌های 20 کیلووات و بالاتر را در سرعت نزدیک به 100 کیلومتر بر ساعت دارد. در این آزمایش خودرو برقی Kangoo ZE رنو مورد استفاده قرار گرفته است. رنو و کوالکام با مجهز کردن مسیری معین به تجهیزات شارژ بی‌سیم امکان شارژ مدام را برای خودروهای الکتریکی مهیا کرده‌اند.

رنو تصمیم دارد ضمن همکاری با کوالکام و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های سبز، سیستم‌های جاده‌ای شارژ بیسیم را توسعه داده و در سرتاسر فرانسه گسترش دهد. کوالکام اعلام کرد: هدف از آزمایش اخیر ارزیابی کیفیت انتقال انرژی به خودرو الکتریکی برای بهره‌گیری در طیف وسیع است.

آزمایش سیستم جاده‌ای هالو بخشی از 9 میلیون پروژه‌ دوست‌دار محیط زیست تحت عنوان فابریکا(Fabrica) است که قسمت زیادی از بودجه مورد نیاز آن را اتحادیه اروپا تامین می‌کند. اتحادیه اروپا در نظر دارد با توسعه و گسترش خودروهای الکتریکی و سیستم‌های شارژ بی‌سیم این خودروها علاوه بر کاهش بخش وسیعی از آلاینده‌های محیط زیست، رانندگی لذت بخش و بدون نیاز به توقفی را برای شهروندان خود فراهم آورد.

در ادامه فیلمی از آزمایش خودرو رنو در سیستم هالو مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: جاده‌های برقی، اقدام بعدی برای حذف سوخت فسیلی


انتهای پیام/

جاده هالو، جاده‌ای برای رانندگی بدون توقف

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۳ دی ۱۳۹۷
من نميدونم چرا اينا اينقدر لقمه رو دور سرشون ميچرخونن من خودم يه طرح دادم كه تاكسياي خطي عين اتوبوساي برقي با كابلاي هوايي برق بگيرن و صب تا شب مسافركشي كنن
آخرین اخبار