مستندهای دلبند و لِسِک جایزه بگیر شدند.

مستند دلبند ساخته یاسر طالبی هنرمند مازندرانی و فیلم لِسِک ساخته محمد رضا وطن دوست در جشنواره حقیقت خوش درخشیدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت دیشب با حضور جمعی از مستندسازان و مدیران سینمایی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد که مستند دلبند ساخته یاسر طالبی از همکاران صدا و سیمای مرکز مازندران، لوح افتخار جشنواره و جایزه نقدی شبکه مستند را از آن خود کرد.

مستند دلبند، قصه زندگی دشوار مادری ۸۲ ساله و تنها به نام فیروزه است که در دل رشته کوه‌های البرز، دفتر زندگی خود را ورق می‌زند.

یاسر طالبی تصویربردار و کارگردان، الهه نوبخت تهیه کننده و فرزانه فتحی نویسنده مستند دلبند هستند که با همکاری دیگر هنرمندان، این مستند ۶۳ دقیقه‌ای را به تصویر کشیدند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند سینما حقیقت، با شعار حقیقت بهترین راهنماست، ۱۸ تا ۲۵ آذر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

فرشاد فداییان با مستند حکایت اوسّا احمد نجار در بخش غیر رقابتی جشنواره سینما حقیقت اثرش را به علاقمندان ارائه می‌کند و مهدی زمانپور کیاسری با مستند آسَک در بخش ملی و بین الملل جشنواره، محمدرضا وطن دوست با فیلم لِسِکدر بخش ملی و شهید آوینی حضور داشته و دلبند اثر یاسر طالبی دیگر فیلمساز مازندرانی که چندی پیش از فیلم‌های منتخب جشنواره ایدفا بوده، در بخش ملی جشنواره بین المللی سینما‌ی مستند ایران سینما حقیقت حضور داشتند.

دلبند و لِسِک جایزه بگیر شدند.

یمینی دبیر اکران فیلم‌های منتخب جشنواره حقیقت در مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» دیشب در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، فیلم «لِسِک» ساخته «محمد رضا وطن دوست» برنده تندیس نقره‌ای بخش شهید آوینی را دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را دریافت کرده است.

وی افزود: فیلم مستند «دلبند» اثر «یاسر طالبی» دیگر فیلمساز مازنی برنده لوح افتخار و جایزه نقدی شبکه مستند شد.

یمینی گفت: ۵ فیلمساز مازندرانی در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره آثار خود را ارائه کرده بودند.

دبیر اکران فیلم‌های منتخب جشنواره حقیقت در مازندران افزود: خانه سینمای مستند مازندران در نظر دارد بزودی آثار فیلمسازان مازنی حاضر در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را با حضور کارگردانان اثر در استان به نمایش بگذارد.


انتهای پیام/آ

درخشش مستند دلبند در جشنواره حقیقت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار