مسابقه درگ بین ۴ سوپر‌اسپرت روباز مطرح دنیا +تصاویر

مسابقه درگ بین چهار سوپر‌اسپرت روباز مطرح دنیا یعنی ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 برگزار می‌شود که نتیجه آن تنها به سرعت و قدرت خودرو‌ها وابسته نیست.

مسابقه درگ میان ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری مسابقه درگ بین خودرو‌های اسپرت، در کنار اینکه به تصمیم‌گیری خریداران ثرومند این خودرو‌ها کمک می‌کند، همواره طرفداران و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. جذابیت مسابقات درگ به حدی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا پیست‌های مخصوصی برای برگزاری این مسابقات در مقابل تماشاچیان تعبیه شده است. حال در یکی از جذاب‌ترین مسابقات درگ امسال،  چهار خودروی رودستر یا اسپایدر (خودروی اسپرت روباز) به رقابتی متفاوت در کنار هم می‌پردازند.

از آن‌جایی که در این مسابقه، روباز بودن این خودرو‌ها در مرکز توجه قرار دارد، برگزارکنندگان قصد دارند زمان باز شدن سقف خودرو را نیز به زمان این درگ اضافه کنند. به این صورت که با شمارش معکوس و آغاز مسابقه، رانندگان ابتدا باید سقف خودرو را باز کرده و پس از گشوده شدن کامل سقف، حرکت را آغاز کنند. مشخصاً برنده این مسابقه خودرویی خواهد بود که در کنار عملکرد بالای موتور، از سرعت بالای باز و بسته شدن سقف نیز برخوردار باشد.

شرکت‌کننده‌های این درگ نسخه‌های رودستر ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT و آئودی R8 هستند که همگی از جمله مطرح‌ترین خودرو‌های اسپرت ارزان قیمت به شمار می‌روند.

مسابقه درگ میان ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 +تصاویر

ب‌ام‌و i8 رودستر

ب‌ام‌و i8 رودستر با بهره‌گیری از پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری، سه‌سیلندر توربو و موتور برقی، تنها هیبریدی این مسابقه محسوب می‌شود که در مجموع 368 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر‌تا‌صد آن در حدود 4.6 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت i8 در حالت اسپرت به مرز 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد که با توجه به حجم پایین موتور خودرو عدد قابل توجهی است. قیمت i8 رودستر از 163 هزار دلار آغاز می‌شود.

مسابقه درگ میان ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 +تصاویر

مکلارن 570S اسپایدر

مکلارن 570S ارزان قیمت‌ترین محصول این شرکت اسپرت‌ساز انگلیسی محسوب می‌شود که با تجهیز به یک موتور 3.8 لیتری هشت سیلندر 562 اسب‌بخاری در عقب خودرو، شتاب صفرتاصد 3.2 ثانیه‌ای و صفر تا دویست 9.6 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. همچنین حداکثر سرعت 570S اسپایدر 328 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. ارزان قیمت‌ترین محصول مکلارن در حالی برچسب 200 هزار دلاری را تجربه می‌کند که برای عموم مردم گران تلقی می‌شود اما در مقایسه با محصولاتی همچون مکلارن P1 با قیمت 1 میلیون‌دلار، 570S را می‌توان خودروی اقتصادی مکلارن در نظر گرفت.

مسابقه درگ میان ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 +تصاویر

آئودی R8 اسپایدر

آئودی R8 اسپرت‌ترین محصول این شرکت آلمانی محسوب می‌شود که دو پیشرانه 8 و 10 سیلندر برای آن قابل سفارش است. نسخه 10 سیلندر R8 که از پیشرانه مشترکی با لامبورگینی هوراکان بهره می‌برد، در این مسابقه حاضر شده است. این پیشرانه نیرومند با توان تولید 540 اسب بخار نیرو و انتقال آن به هر چهار‌چرخ، شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 318 کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. قیمت نسخه اسپایدر R8 از 177 هزار دلار آغاز می‌شود.

مسابقه درگ میان ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8 +تصاویر

مرسدس AMG GT C رودستر

شاهکار AMG یک محصول مستقل از مرسدس‌بنز است که در خط تولید اختصاصی شرکت AMG تولید می‌شود. این کوپه کوچک اسپرت با هدف جایگزینی با برادر بزرگ‌تر خانواده یعنی SLS پا به عرصه گذاشته است. این نسخه از AMG GT با پسوند C و سقف بازشو، از جدید‌ترین پیشرانه AMG به حجم 4.0 لیتر بهره می‌برد که با تجهیز به دو توربوی درونی (Hot inside V) برای اولین بار در یک خودروی سواری، توان 547 اسب‌بخاری را تولید می‌کند و با شتاب صفرتاصد 3.7 ثانیه‌ای به حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

با این تفاسیر با وجود نزدیکی اعداد و ارقام خودرو‌های شرکت کننده در این مسابقه، به نظر می‌رسد که سرعت جمع شدن سقف مهم‌ترین فاکتور در نتیجه درگ باشد. در پایان این مسابقه یک درگ استاندارد نیز بین این چهار خودرو برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: مسابقه درگ بین سریع ترین ماشین های دنیا+ فیلم


انتهای پیام/

مسابقه درگ ب‌ام‌و i8، مکلارن 570S، مرسدس AMG GT C و آئودی R8

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.