تصدی سمت رئیس کارکنان کاخ سفید به چای زهرآلودی تبدیل شده است که کسی قصد نوشیدن آن را ندارد

چالش‌های پیش‌ روی ترامپ در عرصه داخلی و خارجی گریبانگیرش شده است به حدی که نمی‌تواند رئیسی جدید برای کارکنان کاخ سفید انتخاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهور  آمریکا نوشت: برخی از افرادی که برای تصدی سمت رئیس کارکنان کاخ سفید، سمتی که هرکس آن را برعهده گیرد، نفوذ زیادی خواهد داشت- نامزد شده‌اند اما در دوره ریاست جمهوری ترامپ، این امر به یک چای مسموم تبدیل شده است که کسی نمی‌خواهند آن را بنوشد.

از طرف دیگر جدل‌ها با دموکرات‌ها بر سر بودجه، ترامپ را بر آن داشت تا احتمال تعطیل شدن دولت را مطرح کند. تحقیقات قانونی درباره عملکرد ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور و فعالیت‌های تجاری وی نیز در حال افزایش است.

در ادامه این مطلب آمده است: البته تنها عملکرد داخلی ترامپ نیست که زیر ذره‌بین قرار گرفته است. هفته گذشته ترامپ بر سر حمایت دولتش از جنگ تحت رهبری عربستان سعودی در یمن و به ویژه پشتیبانی از خاندان سلطنتی که قدرت را در ریاض در اختیار دارند، با انتقاد شدید نمایندگان هر دو حزب در کنگره مواجه شد.

در ادامه این مطلب آمده است: نشست‌های آب و هوایی که با حضور مقامات رده بالای کشور‌ها در لهستان برگزار شد، نیز تنها نشان‌دهنده این بود که تا چه حد کاخ سفید خود را از جریان اصلی بین‌المللی در زمینه سیاست‌های محیط زیست، دور نگاه داشته است و همچنین بار دیگر مشخص شد که چگونه کل جهان در خلاف مسیر ترامپ و نه در کنار وی حرکت می‌کنند.

به اعتقاد نویسنده این مطلب، تلاش‌های کاخ سفید در خارج از کشور از جمله مخالفت آن با معاهده آب و هوایی پاریس، به راه انداختن جنگ‌های تجاری، خارج شدن از توافق هسته‌ای ایران، تحقیر و تضعیف مداوم متحدان آمریکا و رفتار دوستانه غیرمنتظره با حکومت‌های خودکامه، واشنگتن را همانند شرکای آمریکا در خارج از کشور نگران کرده است.

دو سال ریاست جمهوری جنجالی ترامپ باعث تشدید خشم و نگرانی واشنگتن درباره آینده قدرت آمریکا و اینکه آمریکا چگونه باید به دنبال رهبری بر جهانی متشتت باشد، شده است.

جیمز جونز، ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی سابق در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما گفت: این یک اصل تاریخی است که کشور‌ها و امپراتوری‌های بزرگ همگی آغاز و پایانی دارند. این یک باور ساده‌لوحانه در کشور ما [آمریکا] است که فکر می‌کنیم برتری آمریکا برای همیشه تضمین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار