سرمست در نشست خبری:

امسال در کل دانشگاه‌های کشور ۱۱۰۴ برنامه برگزار شده است/ رشد ۱۰ درصدی برنامه‌های ۱۶ آذرماه ۹۷ نسبت به سال گذشته

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور با اشاره به مراسم‌های برگزار شده در دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر گفت: برنامه‌های دانشجویی ۱۶ آذر ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.


۱۱۰۴ برنامه در دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام سرمست دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور (سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور) امروز در نشستی در رابطه با مراسم روز دانشجو در طول هفته جاری گفت: در چارچوب مصوبات کمیسیون دانشجویی در جلساتی که از قبل برگزار شده بود،.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی را به اعضای کمیسیون استانداری‌ها و مسئولین وزارت علوم و بهداشت ابلاغ شد که محورشان برای برگزاری با شکوه، پرمحتوا و با نشاط مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌ها این بود که مسائل و مشکلات رفاهی، صنفی و دانشجویی شناسایی و رفع شود  تا کیفیت خدماتشان را ارتقا دهند و البته این بحث فقط مربوط به ۱۶ آذر نبوده که قبلا این بحث مطرح شده است و مجددا یادآوری کردیم.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور افزود: وقتی مراسمی از هیئت مجوز گرفت نهایت تلاشمان این بود که مراسم لغو یا به تنش کشیده نشود و طرفین پرسش پاسخ و سخنرانی به تبادل نظر پرداخته و کرسی‌های آزاد اندیشی فعال باشند که رعایت اعتدال و توزیع عادلانه فرصت‌ها را بین تشکل‌ها با گرایش‌های مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال در کل دانشگاه‌های کشور ۱۱۰۴ برنامه به اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: ۵۰۰ سخنرانی، ۳۴ مناظره، ۹۱ پرسش و پاسخ، ۴۲ تریبون آزاد و ۷۱ همایش در کل دانشگاه‌های کشور به مناسبت روز دانشجو برگزار شده که نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد رشد داشتیم.

سرمست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی لغو شده است، گفت: دانشگاه اصلا به وی مجوز نداده بود و هیئت نظارت دانشگاه مجوزی برای او صادر نکرده بود.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور در مورد لغو سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برای سخنرانی صادق زیباکلام مجوز صادر شده بود، ولی در مورد محتوای پوستر منتشر شده توسط تشکل دانشجویی این دانشگاه طبق چارچوب‌های هیئت نظارت اصلاح نشده بود که منجر به لغو مجوز شده، ولی طبق پیگیری‌ها در دانشگاه رازی، سخنرانی کردند.

وی درباره حاشیه‌های سخنرانی پزشکیان در تبریز اظهار کرد: مجوز برای سخنرانی پزشکیان صادر شده بود و برگزار شد، ولی به علت مشاجره دانشجویان در حین برنامه با پزشکیان منجر به ترک وی از جلسه شد؛ هم زمان در آن برنامه آقای مازنی سخنرانی خود را انجام دادند.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در دانشگاهی برنامه‌ای انجام شود که مورد تایید وزارت کشور نباشد، خاطر نشان کرد: در این مواقع ساز و کار نظارت بر محیط دانشگاه را اصل قرار دادیم و اگر بحثی در داخل دانشگاه باشد که به خارج دانشگاه کشیده شود، آن موقع شورای استان‌های وزارت کشور ورود پیدا می‌کند و مسئله را پیگیری می‌کند که خوشبختانه امسال چنین موردی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اصول و سیاست‌های کلی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و برای تقویت استقلال دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم.

سرمست درباره جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به دلیل حضور موجهی از برخی اعضا به حد نصاب نرسید و به همین علت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تشکیل نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار