سرهنگ تقی پور خبر داد

کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی با پیش‌فروش واحد‌های مسکونی در تهران

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ متهم که با پیش فروش واحد‌های مسکونی، ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کردند، خبر داد.

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد تومانی از ۱۵۰ نفر در پایتخت/// امروز منتشر شود////به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش مال غیر به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به دادخواهی ۱۵۰ نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

وی، با اشاره به اینکه متهمان این پرونده که در حقیقت اعضای یک خانواده (پدر و دو پسر) هستند، گفت: این خانواده با پیش‌فروش واحد‌های مسکونی به چند نفر اقدام به کلاهبرداری ۳۰ میلیارد تومانی کردند.

سرهنگ تقی‌پور تصریح کرد: تعدادی از شاکیان پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم اظهار داشتند که متهمان این پرونده از سال ۹۱ در زمینه ساخت و ساز مسکن در شهر تهران و مهرشهر کرج فعالیت دارند و در مراحل مختلف ساخت پروژه، اقدام به پیش‌فروش واحد‌های مسکونی کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با تنظیم مبایعه نامه پیش‌فروش واحد‌های مسکونی، به دریافت مبالغ مختلفی از مال باختگان اقدام کردند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بعد از مدتی که خریداران برای پیگیری مراحل ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی به محل و متهمان مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شوند که کلاهبرداران یک واحد را به ۲ یا چند نفر فروخته و از هر کدام از افراد مبالغی را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به محض اینکه متوجه می‌شوند خریداران از موضوع مطلع شدند، از محل متواری می‌شوند، افزود:  ماموران موفق شدند ۲ نفر از کلاهبرداران را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ تقی‌پور با بیان اینکه اغلب خریداران این پرونده بازنشسته‌های یک ارگان دولتی هستند، گفت: متهمان این پرونده ۱۵۴ واحد مسکونی نیمه‌ساز را در متراژ‌های مختلف به ۲۰۰ نفر فروخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۲۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مگه کد رهگیری نذاشتن برای جلوگیری از این کارها
مقصر سیستمه مردم از کجا باید بدونن کلاهبرداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مقصر ملت هستن که پیش فروش می خرن. کلاهبردارها همیشه در کمین هستن.
آخرین اخبار