ضرورت تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تشکیل شورای راهبری توسعه استان تاکید کرد .

لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ،در نشست کاری مشترک با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.


وی تاکید کرد: باید آینده مطلوب استان را ترسیم کنیم و معمار آینده باشیم و به سناریوهای توسعه استان بیندیشیم.


پورمحمدی با بیان اینکه هر برنامه‏‎ای بهتر از بی‏ برنامگی است، بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‏‌ها تاکید کرد.


استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: لازم است رویه‎ها و فرایندها را اصلاح کنیم تا شفافیت امور بالا رود و به قدرت جهت‎دهی و مدیریت افکار مسلط باشیم.


وی افزود: ما باید به بحث سیاستگذاری توجه داشته باشیم و هشدارهایی مثل پیری جمعیت و نرخ پایین بیکاری را که حاکی از مهاجرت نیروی انسانی فعال است، جدی بگیریم.


پورمحمدی با بیان اینکه کل سیستم و جامعه ما گرفتار روزمرگی بوده و عملکرد سیستم و دستگاه‎ها با برنامه‎های مصوب فاصله زیادی دارد خاطرنشان کرد : سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی باید به عنوان مغز متفکر توسعه استان عمل و مسیر توسعه استان را هموارتر کند.


در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی بر لزوم تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.

 

انتهای پیام/

 

لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.