حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد مطرح کرد؛

جلوگیری از ورود ۲۵۰ هزار خودروی شخصی به تهران با تقویت قطار شهری

خطیب موقت امام جمعه تهران گفت: می‌توانیم با تقویت قطار شهری از ورود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار خودروی شخصی به تهران جلوگیری کنیم.

جلوگیری از ورود ۲۵۰ هزار خودروی شخصی به تهران با تقویت قطار شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در جلسه معارفه استاندار جدید تهران که امروز (دوشنبه ۲۶ آذر ماه) برگزار شد، با بیان اینکه مقیمی ویژگی‌های یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران را دارا بود، اظهار کرد: مقیمی استاندار سابق تهران اقدامات خوبی را در خصوص ترافیک شهر تهران انجام داد و امیدوارم استاندار جدید این کار بزرگ را مدیریت کند و به سامان برساند. ما می‌توانیم با تقویت قطار شهری از ورود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار خودروی شخصی به تهران جلوگیری کنیم و یک اقدام اساسی برای کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهیم.

وی افزود: مقیمی در کنار این اقدام بزرگ، نگاه ویژه‌ای به کمربند آب تهران داشت و برای آن وقت گذاشت. در سال‌های گذشته تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از اقدامات لازم در زمینه آب شرب تهران انجام شده بود که امروز شاهد هستیم بیش از ۸۰ درصد آن انجام شده و امیدوارم ادامه پیدا کند.

خطیب موقت امام جمعه تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات مقیمی در این مدت پرداختن به تعاونی‌های تهران بود. این تعاونی‌ها مشکلات بسیاری داشتند که با برگزاری جلساتی منظم، به مسائل جدی تعاونی‌های تهران پاسخ داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: زلزله، مقاوم سازی شهر تهران و بافت فرسوده از جمله موضوعات مهم استان تهران است که در دستور کار آقای مقیمی بود و باید در دستور کار همه مدیران کشور نیز قرار گیرد. این مسئله یک موضوع اساسی است که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به بافت فرسوده تهران در کاهش آسیب پذیری ما در شرایط استثنائی نقش موثری خواهد داشت، همچنین باید در این راستا به ستاد بحران و تقویت آن و زیرساخت‌ها توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به موضوع انتخابات افزود: موضوع انتخابات یکی دیگر از مسائلی است که اگر در تهران به شایستگی برگزار شود، از آنجا که تهران نماد کشور است در دیگر شهر‌ها نیز به خوبی برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سال‌های ۹۲ و ۹۴ دو انتخابات برگزار کردیم و در سال ۹۶ نیز دو انتخابات برگزار شد و امسال نیز یک انتخابات بزرگ را پیش رو داریم، لذا ضروری است که در موضوع برگزاری انتخابات، مردم احساس امنیت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: حضرت علی برای مالک اشتر چهار وظیفه تعریف کردند که امروز نیز این چهار وظیفه برای ما اهمیت دارد و چهار وظیفه اصلی دولتمردان است. جالب است بدانید اولین وظیفه‌ای که امیرالمومنین (ع) برای مالک تعریف فرمودند: درآمدزایی و جمع‌آوری مالیات است، همان چیزی که در جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است. همین امروز که ما تحت فشار و تحریم هستیم، درآمد‌های مالیاتی ما کمتر از ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی است و برخی از کشور‌ها تا ۷ درصد مالیات اخذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه وضع‌مان وضع مناسبی نیست، گفت: نفت و گره خوردن آن با این درآمد‌ها، اقتصاد، اخلاق، سیاست، دیانت و مدیریت ما را تخریب کرده است. استانداران تقریبا اختیاری ندارند و این اقداماتی که انجام شده با همت و تلاش آن‌ها بوده است و اگر استانداران مسئولیت داشتند، ما در کشور با تحول بزرگی رو به رو می‌شدیم.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت جمهوری اسلامی به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی در این زمینه دارد، اما مساله بعدی در کلام امیرالمومنین (ع) به مالک، تربیت علمی و معنوی انسان است که این موضوع هم از دیگر وظایف استانداران است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امیدواریم در تهران شاهد مدیریت واقعی باشیم و مسائل کشور را با اجماع حل کنیم. اجماع جز حول عقلانیت و علم شکل نمی‌گیرد و جز با کنار گذاشتن هوا و هوس به دست نمی‌آید. اگر رئیس جمهور زمانی را که برای اجماع سازی با جامعه جهانی گذاشت برای اجماع سازی در داخل کشور می‌گذاشت، برجام به سهولت پیش می‌رفت. ما برای رسیدن به اجماع باید دیگران را دعوت و حرف آن‌ها را استماع کنیم و اگر منطق داریم باید آنان را اقناع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه ما ابزار قوی برای برخورد با تخلفات نداریم، گفت: باید با جرم برخورد قوی و محکمی داشته باشیم تا متخلف احساس امنیت نکند و این به دست نمی‌آید مگر اینکه نیروی انتظامی و قوه قضائیه تقویت شوند و امیدوارم با تقویت نیروی انتظامی بتوانیم با تخلفات با جدیت برخورد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار