شکایت سازمان‌های مردم‌نهاد از کم‌کاری فرانسه در مقابله با تغییرات آب‌ و هوایی

تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله صلح سبز و آکسفام پرونده‌ای قضایی را علیه فرانسه به اتهام کم‌کاری دولت این کشور در مقابله با تغییرات آب و هوایی به جریان انداختند.

تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد پرونده‌ای قضایی علیه فرانسه بر سر موضوع تغییرات آب و هوایی به جریان انداختندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله صلح سبز و آکسفام پرونده‌ای قضایی علیه فرانسه به اتهام کم‌کاری دولت این کشور برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به جریان انداختند.

این کار پس از آن صورت گرفت که کشاورزان آلمانی دست به اقدامی مشابه زدند و در پرونده دیگری نیز که یک گروه حامی محیط زیست به جریان انداخته بود، دولت هلند محکوم شد. موضوع این پرونده، انتشار گازهای گلخانه‌ای بود.  

دولت فرانسه دو ماه فرصت دارد به این اقدام قضایی پاسخ دهد. لارا مونیر، فعال صلح‌ سبز، گفت: «ما در حال تلاش برای جبران خسارات هستیم و از دولت می خواهیم که در تمام سطوح به سرعت عمل کند.»

این سازمان‌های مردم‌نهاد مدعی هستند فرانسه، جایی که انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال 2015 در آن دوباره افزایش یافته است، به اهداف کوتاه‌مدت آب و هوایی خود دست نیافته است.


بیشتر بخوانید: هیچ‌یک از ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا به مفاد توافق پاریس پایبند نیستند


امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از سال گذشته و از دوران انتخابات تلاش کرده است خود را رهبر مبارزه با تغییرات آب و هوایی نشان دهد.

ماه گذشته، مجمع بین‌المللی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (IPCC) در گزارشی اعلام کرد زمین در حال حرکت به سوی افزایش 3 یا 4 درجه‌ای دما است و این افزایش دما [برای ساکنان زمین] قابل تحمل نیست.

معاهده‌ای که اوایل ماه میلادی جاری در نشست COP24 آب و هوای سازمان ملل متحد به دست آمد، به دلیل مطابقت نداشتن با خواسته‌های بیشتر کشورهای آسیب‌پذیر جهان مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار