از نظر آماری بیشترین علت خودکشی اختلالات خلقی و افسردگی است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:از نظر آماری بیشترین علت خودکشی در استان اصفهان اختلالات خلقی و افسردگی است، به خصوص افرادی که احساس پوچی و یاس دارند و نسبت به زندگی آینده ناامید هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص خودکشی‌های اخیر دختران در اصفهان اظهار کرد: هنوز انگیزه این افراد را به صورت دقیق نمی‌دانیم و مطالعات بالینی در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از نظر کلی انگیزه‌های مختلفی برای اقدام به خودکشی احصا شده است، افزود: از نظر آماری بیشترین علت خودکشی در استان اصفهان اختلالات خلقی و افسردگی است، به خصوص افرادی که احساس پوچی و یاس دارند و نسبت به زندگی آینده ناامید هستند و به  این نتیجه می‌رسند که این زندگی ارزش ادامه دادن ندارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان  ادامه داد: از نظر روانپزشکی معمولاً در همه خودکشی‌ها رگه‌هایی از اختلالات خلقی وجود دارد و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بر روی موارد مختلف اختلالات شخصی نیز این امر را تشدید می‌کند.

وی با بیان  اینکه افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند ممکن است رفتارهای انزجاری و تک گانه‌ای داشته باشند و به طور ناگهانی تصمیم به خودکشی گرفته و اقدام کنند، اضافه کرد: چنانچه بعد از خودکشی ناموفق با این افراد به گفت‌وگو بنشینید اغلب نمی‌دانند چطور این اتفاق افتاده است.

ناجی با بیان اینکه در موارد معدود اقدام به خودکشی‌ها با برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌شود، افزود: این افراد دارای رگه‌هایی از افسردگی هستند که ممکن است به دلیل مشکلات خانوادگی، شکست‌های عاطفی و یا شکست‌های تحصیلی اتفاق افتاده باشد و اغلب تمایل دارند از ارتفاعی خاص سقوط کنند.

وی گفت: همچنین در مواردی افراد به دلیل اعتراض به وضعیت اقتصادی و اجتماعی دست به خودکشی می‌زنند که نمونه‌های آن را در کشور داشته‌ایم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان همچنین به آمار اقدام به خودکشی  در استان اصفهان طی شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۲۳۴ مورد اقدام به خودکشی به اورژانس اجتماعی بهزیستی  استان گزارش شده است.

وی در خصوص مراقبت‌های بعد از خودکشی ناموفق در استان اصفهان نیز گفت: این افرراد به بخش فوریت‌های بیمارستان خورشید منتقل شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص خودکشی‌های اخیر دختران

منبع:ایمنا

برچسب ها: بهزیستی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.