معرفی بلادبورن - Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان‌انگیز +تصاویر

بلادبورن - Bloodborne یکی از بازی‌هایی است که توسط هیدتاکا میازاکی؛ استاد ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی و خلق دنیا‌های پر جزئیات ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که بازی‌های داستانی و تک نفره در میان گیمر‌ها در حال فراموشی است و بیشتر افراد به سوی بازی‌های آنلاین کشیده شده‌اند اما در این بین هستند بازی‌هایی که انسان را به دل یک داستان پر ماجرا می‌کشند و یک تجربه دلچسب را به ارمغان می‌آورند که Bloodborne  یکی از این بازی های هیجان انگیز است.

در ادامه باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی بازی Bloodborne  بپردازد، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

معرفی بازی Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان انگیز

بازی Bloodborne 

Bloodborne یکی از این بازی‌ها است که توسط هیدتاکا میازاکی؛ استاد ساخت بازی‌های نقش آفرینی و خلق دنیا‌های پر جزییات ساخته شده است.


این مطلب را از دست ندهید: بازی‌های محبوب پلی‌استیشن با قیمت کمتر به فروش می‌رسند


با جدا شدن «هیدتاکا میازاکی» در میانه‌های راه ساخت نسخه دوم Dark Souls ۲، مشخص شد که وی شروع به مدیریت پروژه‌ای بزرگتر کرده است؛ البته از همان ابتدا مشخص نبود که میراث سری سولز، نه با «دارک سولز ۲» بلکه با این پروژه اسرارآمیز؛ یعنی «بلادبورن» (Bloodborne) ادامه خواهد یافت.

معرفی بازی Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان انگیز

ساخت دنباله برای بازی‌های موفق آسان نیست، مخصوصا در شرایط کنونی که فرصت هیچ اشتباهی وجود ندارد. عناوین چند میلیون دلاری با کوچکترین لغزشی نابود و استدیو‌م‌های خوش‌نام و بزرگ در یک چشم به هم زدن بسته می‌شوند.

مورد اولی که باید به آن پرداخت، سیستم مبارزه بازی است، در «بلادبورن» شاهد همان سیستم مبارزه آشنای قدیمی هستیم. یک لوله قرمز و یک لوله سبز، که اولی نشان دهنده میزان سلامتی بازیکن و دیگری مقدار توان باقی‌مانده‌اش برای انجام حرکات رزمی و جابه‌جایی را نشان می‌دهد.


ببینید: تریلر جدید بازی Déraciné


جای «سول» با «بلاد اکو» (Blood Echo) عوض شده اما همان وجه رایجی است که برای خرید تجهیزات و ارتقای شخصیت به کار می‌رود. در کنار این شمایل آشنا چند تغییر بزرگ و کوچک هم به چشم می‌خورند؛ اول اینکه باید با نقش پررنگ سپر‌ها خداحافظی کنید.

دیگر لازم نیست پشت سپر‌های متنوع و ریز و درشت قایم شوید و دور دشمنان بچرخید تا شاید راه نفوذی پیدا کنید.

معرفی بازی Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان انگیز

البته در طول بازی سپری کوچک و زهوار دررفته در اختیارتان قرار خواهد گرفت اما همانطور که از شمایل کهنه و رنگ و رو رفته این سپر هم مشخص است، تیم سازنده از ایده نخ نما و تکراری قایم شدن پشت سپر خسته شده و به جای آن امکان جاخالی دادن سریع و پری (Parry) کردن بوسیله شلیک تپانچه را به سیستم مبارزه‌شان اضافه کرده‌اند.

این تغییر به جرات یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌هایی است که در ساخت بازی به کار رفته است. با استفاده از این توانایی جدید، سرعت مبارزات چند برابر می‌شود و اهمیت زمان‌بندی و عواقب رعایت نکردن اصول مبارزه بیشتر خود را نشان می‌دهند.


این مطلب را از دست ندهید: پرطرفدارترین بازی‌های رایگان اندروید و IOS در سال ۲۰۱۸


اسلحه‌های بازی و تعدادشان هم دچار تغییر و تحولی مختصر شده‌اند. با اینکه تا به حال سه عنوان از این سری (سری معنوی) ساخته شده و در هر یک تعداد زیادی نیزه و شمشیر و تبر به چشم می‌خورد اما هیچ یک از اسلحه‌های «بلادبورن» چندان تکراری به نظر نمی‌رسند. شاید در بازی بیش از۲۰ اسلحه وجود نداشته باشد که در مقایسه با عنوان‌های قبلی کمی نا‌امید کننده است اما اتفاق فرخنده‌ای که افتاده، تغییر سبک در طراحی اسلحه‌ها است.

معرفی بازی Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان انگیز

هر سلاح دو حالت متمایز دارد که یکی برای ضربات سرعتی و دیگری برای ضربات سنگین دو دستی است، درست مثل شرایطی که در عناوین قدیمی‌تر شاهد آن بودیم. ولی در «بلادبورن» با تغییر سبک به دست گرفتن اسلحه، شکل و شمایلش هم تغییر می‌کند و همین باعث می‌شود که نه تنها اسلحه‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت باشند، بلکه هر اسلحه خود تشکیل یافته از دو سلاح متفاوت باشد.

برای مثال یکی از اسلحه‌ها در حالت عادی نیزه است، ولی در حالت دو دستی یک تپانچه به نوکش متصل می‌شود و کار شما را در وارد کردن ضربات حرفه‌ای‌تر ساده می‌کند. ارتقا دادن توانایی‌های شخصیت بازی هم دچار تغییراتی مختصر شده است.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی بازی Fit مناسب کاربران اندروید و iOS +تصاویر


تعداد مواردی که می‌توانید ارتقایشان بدهید محدود‌تر و مورد‌های به درد نخوری، چون «ایمان» (Faith) به طور کامل حذف شده‌اند. همچنین دیگر خبری از وزن‌کشی و تاثیر سنگینی تجهیزات نیست و با فراق بال می‌توانید هر لباس و اسلحه‌ای را که می‌خواهید بار شخصیت‌تان کنید.

معرفی بازی Bloodborne؛ یک بازی داستانی هیجان انگیز

شاید احساس کنید زمانی که بازی را به پایان رساندید، همه چیز به اتمام رسیده است.

علاوه بر حالت New Game Plus بازی که می‌توانید با تمام دستاوردها، سلاح‌ها و تجربیات کسب شده بازی را از ابتدا آغاز کنید، سیاه‌چاله‌های چَلیس هم یکی دیگر از نقاط قوت بازی محسوب می‌شود. با یافتن آیتم‌های لازم در بازی، هر بازیکن مراسمی را تشکیل می‌دهد و سیاه‌چاله‌ی اختصاصی خود را می‌سازد.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی یک بازی هیجان انگیز برای موبایل به نام Rush +تصاویر


باتوجه به آیتم‌هایی که در دست دارید، سطح این سیاه‌چاله، دشمنان، تله‌ها و اکثر خصوصیات بازی برای هر بازیکن تغییر پیدا خواهد کرد. وارد شدن به این بخش بازی یکی از نکات لازم در زمان بازی‌کردن Bloodborne است. درست است پس از مدتی طراحی اکثر سیاه‌چاله‌ها شبیه به یکدیگر می‌شود اما در آن‌ها دشمنان، باس‌فایت‌ها و آیتم‌هایی را پیدا خواهید کرد که یافتن آن‌ها در بازی اصلی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی بازی ، bloodborne
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار