پورشه ۹۳۵ و حراجی ۲ میلیون دلاری +تصاویر

تنها پورشه ۹۳۵ مجاز برای رانندگی خارج از پیست مسابقه، برای فروش به حراج گذاشته شد.

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه ۹۳۵ یکی از خاص‌ترین و مشهور‌‎ترین خودرو‌های مسابقه‌ای آلمانی در تاریخ است. خودرویی که تنها اجازه رانندگی در پیست مسابقه را داشته و در جاده‌های عادی اجازه تردد ندارد. با این وجود تنها یک دستگاه پورشه ۹۳۵ وجود دارد که با تغییراتی، استاندارد‌‎های لازم جهت تردد در خیابان را دریافت کرده است. مشخصاً وقتی صحبت از تنها یک دستگاه به میان می‌آید، قیمت آن به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت.

حال این پورشه خاص در حال آماده شدن برای فروش در یک حراجی در آلمان است. پیش‌بینی کارشناسان درباره قیمت خودرو، رقمی بیش از ۲ میلیون دلار است اما دستیابی به رقمی حتی بالا‌تر دور از انتظار نیست. این خودرو که در مسابقات فرمول۱ خوش درخشیده و در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز نیز مقام اول را کسب کرده بود، پس از بازنشستگی توسط والتر ولف، مالک تیم کرِمر (Kremer) دچار تغییراتی شد. والتر ولف که نمی‌تواند شرکت پورشه را راضی به تولید یک دستگاه سفارشی از ۹۳۵ با اجازه تردد در خیابان کند، خود دست به‌کار می‌شود.

او یکی از سه دستگاه ۹۳۵ مسابقه‌ای که در مسابقات سال ۱۹۷۹ شرکت داشته است را برای انجام تغییراتی به گاراژ خود آورده و خودروی جدیدی را بر پایه نسخه اصلی می‌سازد. خودروی جدید که ۹۸ درصد قطعات آن دقیقاً از همان ۹۳۵ اصلی استفاده شده، توسط یک پیشرانه ۲.۸۵ لیتری ۶ سیلندر دو‌توربوی تخت توان خارق‌العاده ۷۴۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده در این خودرو، یک نمونه ۴ سرعته دستی بوده و چیزی در آن تغییر نکرده است.

به طور کلی این خودرو دقیقاً شبیه به نسخه اصلی ۹۳۵ شرکت‌کننده در مسابقات لمانز و فرمول۱ بوده و تنها تغییراتی اندک در جهت دریافت اجازه تردد خیابانی روی آن اعمال شده است؛ تغییراتی همچون ساخت سیستم اگزوز کاملاً جدید، تغییراتی در سیستم تعلیق، افزایش ۱۰ میلیمتری ارتفاع و تعویض صندلی‌های اصلی با نمونه مشابه با پورشه ۹۳۰ توربو که اجازه تردد در خیابان را داشته است. ماحصل این تغییرات، موجب خلق خودرویی گران‌بها شده که سال ۱۹۸۰ در حدود ۸۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود. مبلغی که با توجه به تورم، امروز ۲.۵۷ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Porsche ۹۳۵ را مشاهده می‌کنید:

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری

پورشه 935 و حراجی 2 میلیون دلاری


بیشتر بخوانید: پیش‌فروش تایکان موفقیتی استثنایی برای پورشه رقم خواهد زد +تصاویر


انتهای پیام/

نسخه خیابانی پورشه ۹۳۵ به فروش می‌رسد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار